Regimul vegetarian protejează inima. Cât de expus eşti la boli cardiace, dacă mănânci carne

Alimentaţia vegetariană exercită un efect protector împotriva bolilor cardiovasculare, lucru care confirmă importanţa unui regim echilibrat.
Romania TV
08 apr. 2013, 10:00
Regimul vegetarian protejează inima. Cât de expus eşti la boli cardiace, dacă mănânci carne

Riscul de a suferi un accident cardiac scade cu o treime la vegetarieni, prin comparaţie cu cei care sunt obişnuiţi cu o alimentaţie mixtă, se arată într-un studiu realizat de un grup de cercetători de la Universitatea Oxford şi publicat în The American Journal of Clinical Nutrition.

Concluzia a fost formulată după observarea câtorva zeci de mii de britanici (din care o treime erau vegetarieni), care au furnizat informaţii despre obiceiurile lor alimentare, practicarea unei activităţi fizice, consumul de alcool sau fumatul.

CITEŞTE ŞI: Ingrediente pe care le mâncăm zilnic fără să ştim

Cercetătorii au măsurat tensiunea arterială şi nivelul colesterolului subiecţilor, iar după analizarea acestor parametri şi observarea persoanelor cuprinse în studiu concluzia a fost că „riscul cardiac scade cu 32%, lucru care se explică în mare parte prin efectele regimului vegetarian asupra colesterolului şi presiunii arteriale”.

Practic, fără a fi nevoie neapărat de regim vegetarian, se confirmă importanţa consumului moderat de carne şi a unor cantităţi însemnate de fructe şi legume.

CITEŞTE ŞI: Cum să mănânci cinci porţii de fructe sau legume pe zi

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Meteorologii ANM au anunțat cum va fi vremea la început de toamnă. La ce temperaturi să ne așteptăm
Fanatik.ro
Veste proastă pentru Universitatea Craiova! S-a accidentat și nu va juca la Galați. Exclusiv
Capital.ro
Președinta CCR răspunde după controversa privind întâlnirea cu Ilie Bolojan. Simina Tănăsescu respinge „ferm și categoric” speculațiile
Playtech.ro
Motivul pentru care poţi observa o panglică galbenă prinsă de clanţa uşii. Mesajul pe care vor să îl transmită proprietarii
Adevarul
„Ce salariu v-ar mulțumi în Botoșani?” Răspunsurile care au devenit virale: „Până în 30.000 de lei. Mai exact? 50.000”
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Un incident cumplit a avut loc în apropierea Capitalei. O mașină a fost strivită între două camioane
iamsport.ro
Scouterii vin la derby-ul Rapid - Dinamo! Grameni, pe radarul unei echipe din Europa League. Există interes și pentru Alex Dobre
MediaFlux
Weekendul 15-16 august este influențat de ecourile Eclipsei de Soare în Leu. Ce se întâmplă cu zodiile de foc
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat