Scandalul elevilor olimpici cazaţi în condiții mizere la Craiova continuă. Cât au costat, de fapt, mesele copiilor

Ministerul Educaţiei face o anchetă privind modul în care au fost organizate Olimpiadele Naţionale din acest an. Cea de la limba Franceză, organizată la Craiova, ridică mari semne de întrebare privind cazarea şi mesele elevilor.

04 mai 2022, 22:31
Ministerul Educaţiei, anchetă privind cazarea elevilor olimpici la Craiova

Scandalul elevilor olimpici cazaţi în condiții mizere la Craiova continuă. Reprezentanţii Ministerului Educaţiei anunţă că se face o anchetă, după ce elevii s-au plâns de condiţiile de cazare şi de mâncare.

Elevii care au participat anul acesta la Olimpiada Naţională la Limba Franceză au avut parte de o experienţă neplăcută. Aceştia s-au plâns că au fost cazaţi în condiţii mizere şi că mâncarea a lăsat mult de dorit, deşi alocația pentru cazare și hrană dată de Ministerul Educației este de 100 de lei pe zi, pentru fiecare elev în parte.

Citeşte şi Elevi olimpici cazaţi în condiţii mizere la Piteşti, Craiova şi Timişoara: Camere murdare, bai şi toalete cu probleme, apă caldă cu porţia. / Reacţia ministrului Educaţiei în scandalul privind bătaia de joc de la olimpiade

„Când am ajuns în Craiova, respectiv la căminul unde eram cazați, am crezut ca joc într-un film horror. Mă gândeam că este o glumă. Căminul arăta oribil, dar totuși am zis să nu-mi pierd toate speranțele până nu văd interiorul. Când am intrat în camera în care eram cazată am simțit un miros puternic de aer închis. Am deschis geamul cu speranța că va dispărea mirosul. Am plecat la festivitatea de deschidere, care părea compromițătoare.

Când ne-am întors, pe lângă mirosul care nu dispăruse, se instalase și frigul în cameră. Geamul nu se închidea bine deloc. M-am îmbrăcat foarte gros (2 bluze, hanorac, geacă), dar nu era suficient. M-am acoperit cu 2 pături și totuși m-am trezit răcită dimineața, cu o durere groaznică de cap. Să nu uit de mâncarea care era aruncată în farfurii de tablă, ca la pușcărie. Am plecat la proba A fără să mănânc mare lucru, cu durerea de cap pe care am cărat-o după mine și pe parcursul probei. Când am ieșit din sală, am început să tremur, resimțind frisoanele pe care le avusesem noaptea”, a povestit o elevă olimpică din Gorj.

Ministrul Sorin Cîmpeanu a cerut deja justificarea cheltuirii banilor, 100 de lei pentru elev pe zi (cazare și 3 mese). Mai mult, el spunea săptămâna trecută când a anunțat şi o  anchetă.

“La Colegiul Gheorghe Chițu nu s-a plătit cazare, atunci suta de lei pe zi (n.red alocația de hrană și cazare decontată de ministerul Educației) va trebui justificată prin cele 3 mese. Mi-e greu să apreciez, dar vă asigur că vom intra în toate detaliile” spunea ministrul Sorin Cîmpeanu.

Jurnaliştii de la Edupedu.ro au încercat să afle cât a costat, de fapt, acel mic dejun pe care l-au avut copiii.

„În jur de 35 de lei pe zi costă per copil, în mod normal toate cele 3 mese la o cantină școlară. Ei au avut în fiecare zi au avut desert și fruct, apă plată”, au explicat sursele edupedu.

Reamintim că inspectorul general școlar din Dolj a lăsat să se înțeleagă în urmă cu o săptămâna că toate cele 3 mese ar fi costat în jur de 80 de lei pe zi / per elev. După care, acesta a revenit şi a spus că nu are încă toate devizele de mâncare primite de la toate unitățile de cazare unde au stat elevii olimpici și nu poate aprecia cât au costat mesele pe zi.

Iată ce au mâncat copiii marți, 19 aprilie, în ziua cu cel mai greu examen

La micul dejun au servit lapte cu cacao sau ceai de plante, unt, miere, pateu.

La prânz: ciorbă de pui, cartofi la cuptor cu cotlet de porc, salată de varză, ciocolată, apă plată.

La cină: spaghete cu piept de pui și ketchup dulce, iaurt, kiwi apă plată și corn cu fructe.

Citeşte şi Schimbări importante în Învăţământ. Se renunţă la teze, iar elevii vor avea o singură medie la final de an SURSE