SEMNE de alarmă că bei prea multă cafea

Pentru cei mai mulţi dintre noi, cafeaua reprezintă elixirul care ne ţine în mişcare în zilele lungi şi aglomerate. Cu toate acestea, atunci când suntem obosiţi şi încă mai avem mult lucru riscăm să consumăm prea multă cafea, iar acest lucru ne poate afecta atât starea de spirit, cât şi sănătatea.
Alina Costache
02 dec. 2016, 19:33
SEMNE de alarmă că bei prea multă cafea

De-a lungul timpului, mai multe studii au indicat că un consum ridicat de cofeină (aproximativ 500-600 de miligrame, echivalentul a minimum 5 ceşti de cafea pe zi) poate avea multe multe efecte secundare. Iată câteva semne de alarmă că bei prea multă cafea:

1. Halucinaţii auditive. Aceasta a fost concluzia unui studiu realizat de oamenii de ştiinţă de la Universitatea Melbourne, care au numit cafeaua drept „drogul psihoactiv cel mai des utilizat”.

La studiu au luat parte 92 voluntari care au fost rugaţi să asculte un sunet constant cunoscut sub numele de „zgomot alb”, scrie doctorulzilei.ro.

Profesorul Simon Crowe de la Universitatea La Trobe din Melbourne a menţionat că „le-am spus voluntarilor că între părţile de zgomot alb ar putea să asculte fragmente din melodia White Christmas şi în cazul în care le aud să apese un buton. În realitate, nu am intersectat niciodată melodia White Christmas cu părţile de zgomot alb, dar am constatat că persoanele care erau foarte stresate şi care au avut un nivel ridicat de cofeină au crezut că au auzit cântecul”, a declarat acesta.

Citeşte şi Utilizări uimitoare ale zaţului de cafea. Le ştiai şi tu?

2. Consumul ridicat de cofeină poate afecta ficatul, mai ales dacă luaţi des analgezice. Ficatul este un organ foarte rezistent. Aproximativ 75% din ţesutul hepatic poate fi afectat sau înlăturat chirurgical fără să apară insuficienţa hepatică.

Cu toate acestea se pare că el poate fi afectat de excesul de cafea, mai ales atunci când această băutură este combinată cu paracetamolul, sugerează un studiu efectuat în 2007 de oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Washington.

3. Tensiune crescută. Un studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Carnegie Mellon au demonstrat că un consum ridicat de cafea duce la creşterea tensiunii arteriale, la stimularea inimii şi la creşterea frecvenţei respiraţiei.

4. Agitație. Ca urmare a creşterii ritmului cardiac şi al celui respirator, creierul este privat oxigenul necesar pentru gândirea calmă şi raţională, explică acelaşi studiu menţionat anterior.

5. Insomnie. Acest efect secundar nu apare la toţi consumatorii de cafea, el depinde de toleranţa fiecărui individ la cofeină. Cofeina are un timp de înjumătăţire (timpul în care cantitatea iniţială se reduce la jumătate) de 6 ore, ceea ce însemnă că ea este eliminată din sistem abia în 24 de ore. Prin urmare, dacă bem o jumătatea de cană de cafea la ora 8 dimineaţa, la ora 20 vom avea în corp 25% din cofeina consumată.

6. Migrene. Cercetătorii de la centrul Johns Hopkins au constatat că sevrajul provocat de cafea cauzează migrene, oboseală, insomnie şi dificultăţi de concentrare.

Citeşte şi Adaugă acest amestec în cafea şi vei slăbi garantat

DailyBusiness
Mihai Daniel Dragu, expert in drone, vine cu o ipoteză șocantă. Drona care a explodat în portul Constanța a fost permanent în controlul ucrainenilor
Spynews
Fostă concurentă de la Mireasa, mamă pentru a doua oară. Ce nume a ales pentru fiica ei
Fanatik.ro
Destinul stadioanelor Generaţiei de Aur. Ce s-a ales de arenele pe care România a scris istorie la CM 1994
Capital.ro
Economia României se îndreaptă spre prăpastie. Radu Georgescu a lansat un avertisment pentru populație: Suntem pe primul loc în Europa la toate capitolele negative
Playtech.ro
Probleme pentru turiștii români în aeroportul din Hurghada. Ce bancnote pot fi refuzate. Totul despre viză, bani și schimb valutar
Adevarul
„Situația din Crimeea ajunge și la noi”. Mesaje de panică privind lipsa de combustibil puse de ruși pe internet
wowbiz.ro
Emil Gânj, condamnat definitiv la închisoare pe viață! Avocatul familiei victimei: „Despăgubirile vor fi imputate statului roman”
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Incredibil ce a descoperit o familie din Botoșani în pâinea cumpărată de la magazin. A depus imediat plângere la Protecția Consumatorului
iamsport.ro
A fost nevoit să renunțe la națională pentru că a refuzat să devină membru de partid: ”Se făceau presiuni mari și nu am acceptat!”
MediaFlux
Recrutare masivă în Armata Română. Anunțul Ministrului Apărării
stirilekanald.ro
(P) Fibre și bacterii bune: care este diferența și cum le alegi corect pentru tranzitul intestinal  
Cupa Mondială 2026 – program, favorite, noutăți