Studiu: ciocolata neagră previne bolile cardiovasculare

Potrivit unui studiu recent, ciocolata neagră este dulcele care nu trebuie să lipsească din alimentația zilnică. Motivul? Ciocolata neagră îmbunătățită cu ulei de măsline extravirgin scade nivelul colesterolului rău, reducând în același timp valorile ridicate ale tensiunii arteriale. Ambii sunt factori de risc major pentru bolile cardiovasculare, spun cercetătorii.
Alina Costache
06 sept. 2017, 08:42
Studiu: ciocolata neagră previne bolile cardiovasculare

Conform studiului, consumul zilnic de ciocolată neagră cu ulei de măsline crește nivelul celulelor progenitoare endoteliale (CPE), care sunt importante pentru protejarea și buna funcționare a vaselor sangvine.

Ce spune studiul

Studiul, care a fost prezentat la Societatea Europeană de Cardiologie din Barcelona, a avut ca voluntari 26 de persoane (14 bărbați, 12 femei) cu cel puțin trei factori de risc cardiovascular. Oamenii de știință le-au dat să mănânce zilnic 40 de grame de ciocolată neagră timp de 28 de zile. Aceștia au urmărit modificările care au loc în organism și, implicit, asupra sănătății inimii.

În plus, 14 zile la rând voluntarii au mâncat ciocolata neagră care conținea 10% ulei de măsline extravirgin și 2,5% măr roșu. Conținutul mare de polifenoli și antioxidanți, cunoscuți pentru faptul că reduc riscul de ateroscleroză și alte boli cardiovasculare, se pare că au efecte pozitive.

De asemenea, progresia aterosclerozei a fost evaluată prin modificări metabolice (nivelurile de carnitină și hipurată), nivelul lipidic, tensiunea arterială și nivelurile celulelor progenitoare endoteliale circulante (CPE).

Rezultatele studiului

După 28 de zile, cercetătorii au descoperit că ciocolata neagră îmbunătățită cu ulei de măsline și cu mere roșii scade riscul de  dezvoltare de boli cardiovasculare.

„Am constatat că porțiile zilnice mici de ciocolată neagră cu polifenoli naturali adăugați din uleiul de măsline extravirgin reduc semnificativ riscul de boli cardiovasculare”, a declarat autorul principal au studiului Rosella Di Stefano, cardiolog la Universitatea din Pisa, Italia.

„Studiul nostru arată că uleiul de măsline extravirgin ar putea fi un bun produs alimentar și un bun aliat în meținerea celulelor noastre sănătoase”, au mai spus cercetătorii. 

Studiu: Zincul te protejează de microbi

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Alina Pușcău a vorbit despre gestul pe care l-a făcut în urmă cu câteva ore. Atât de emoționant! | FOTO
Fanatik.ro
Cum a fost surprins Mihai Rotaru după înfrângerea Craiovei cu FC Argeș. Imagini care nu s-au văzut la TV
Capital.ro
Prețuri carburanți luni, 10 august. Cât costă un litru de benzină și motorină la început de săptămână. Cele mai mici tarife din țară
Playtech.ro
Formează un număr mai mare de 508 mutând un singur băț. Testul care pare banal a devenit viral
Adevarul
Controalele sau neglijența? Ce a ucis, de fapt, litoralul românesc: „Problema de fond rămâne”
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
O nouă mișcare seismică s-a produs în România, astăzi! În ce zonă a fost înregistrată și ce spun specialiștii
iamsport.ro
Atac devastator la Cătălin Moroșanu: ”Eu mi-am făcut numele în ring, tu la TV, pe chiloțăreală! Nu te compari cu mine”
MediaFlux
Românii care pot primi a 13-a pensie, dar și o pensie minimă de 600 de euro. Care sunt condițiile și cine beneficiază
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat