STUDIU: Consumul moderat de alcool îți poate prelungi viața. Cele se întâmplă în corpul tău dacă consumi un pahar sau două pe zi

Consumul moderat de alcool îți poate prelungi viața. O echipă de cercetare condusă de Dr. Jeon Geun-hye de la Spitalul Cha din Gumi a studiat relaţia dintre consumul de alcool şi demenţă în rândul a 4 milioane de coreeni cu vârsta de peste 40 de ani.
Alina Costache
09 feb. 2023, 19:02
STUDIU: Consumul moderat de alcool îți poate prelungi viața. Cele se întâmplă în corpul tău dacă consumi un pahar sau două pe zi

Consumul moderat de alcool îți poate prelungi viața. Cei care au băut mai puţin de 2 pahare au avut o rată de îmbolnăvire cu 17% mai mică. Persoanele care au băut trei sau mai multe pahare pe zi au avut şanse cu 8% mai mari de a dezvolta demenţă.

Citește și: Cod rutier: Un şofer oprit în trafic avea o valoare record de 4.02 mg/l alcool pur în aerul expirat. A picat şi testul drogurilor

Consumul moderat de alcool îți poate prelungi viața

Atunci când băutorii înrăiţi şi-au redus nivelul de băutură la un nivel moderat în timp, riscul de a fi diagnosticaţi cu Alzheimer a fost redus cu 12%, iar riscul de demenţă cu 8%.

Echipa de cercetători a împărţit alcoolul în trei grupe: băutori uşori, dacă au mai puţin de 15 g pe zi, băutori moderaţi, dacă au între 15 şi 30 g, şi băutori înrăiţi, dacă au mai mult de 30 g. Cei care au băut mai puţin de un pahar pe zi au avut un risc cu 21% mai redus de a face demenţă, iar cei care au băut mai puţin de două pahare pe zi au avut un risc cu 17% mai mic. Cei care au consumat 3 sau mai multe băuturi alcoolice pe zi au o şansă cu 8% mai mare de a dezvolta demenţă, potrivit CNN.

Dr. Richard Isaacson, neurolog la Institutul pentru Boli Neurodegenerative din Florida, a declarat: „Studiul a fost bine făcut şi foarte puternic, cu 4 milioane de subiecţi, dar trebuie să fim atenţi să nu suprainterpretăm rezultatele„.

Potrivit Centrului pentru Controlul şi Prevenirea Bolilor (CDC), consumul excesiv de alcool poate fi un factor de risc fatal pentru apariţia cancerului, iar în timp, consumul excesiv de alcool poate duce la probleme digestive, boli de inimă şi de ficat, hipertensiune arterială , accident vascular cerebral şi un sistem imunitar slăbit.

Echipa de cercetare şi experţii au declarat: „Nu va fi eficient pentru persoanele care nu beau în timpul săptămânii şi apoi, brusc, beau mai mult de 5 căni în weekend„, a spus el.

DailyBusiness
Mihai Daniel Dragu, expert in drone, vine cu o ipoteză șocantă. Drona care a explodat în portul Constanța a fost permanent în controlul ucrainenilor
Spynews
Fostă concurentă de la Mireasa, mamă pentru a doua oară. Ce nume a ales pentru fiica ei
Fanatik.ro
Plecat de la Dinamo, Zeljko Kopic i-a dat replica lui Gigi Becali: „El se compară cu Guardiola și Klopp. Am avut ocazia să-i dau lovitura”
Capital.ro
Proprietarii de case trebuie să respecte regula de 10 metri. Amenzile pot ajunge la mii de lei. Vecinii pot face reclamație în acest caz
Playtech.ro
Cât primești pe un gram de aur vechi în Istanbul. Unde ieși mai bine la bani, ce spun cei care au încercat în România şi în Turcia
Adevarul
Conflict de culise la Kremlin: Alina Kabaeva, amanta lui Putin, ar fi înlăturat-o pe „țarina” gimnasticii ruse
wowbiz.ro
Ce se întâmpla în viața medicului rezident găsit mort la Spitalul Floreasca! Lovitura pe care o primise cu două săptămâni înainte de moarte
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Drona care a bubuit în Portul Constanța ar fi a Ucrainei! Anunțul făcut de Marina Ucraineană, la scurt timp după eveniment. Reacția președintelui Nicușor Dan
iamsport.ro
Susține că unul dintre marile partide politice din România ar urma să se desființeze: ”Asta o să se întâmple!”
MediaFlux
O nouă facilitate de la ANAF pentru toți românii. Cum va funcționa noul sistem
stirilekanald.ro
(P) Fibre și bacterii bune: care este diferența și cum le alegi corect pentru tranzitul intestinal  
Cupa Mondială 2026 – program, favorite, noutăți