Suplimentele de calciu cresc cu 86% riscul de infarct

Suplimentele de calciu cresc cu 86% riscul de infarct şi ar trebui luate cu precauţie, potrivit unui articol publicat miercuri de revista British Medical Journal.
Romania TV
24 mai 2012, 11:20
Suplimentele de calciu cresc cu 86% riscul de infarct

Calciul luat din alimente nu are o influenţă cardiovasculară semnificativă, dar suplimentele de calciu pot creşte riscul unui atac de cord, subliniază în articol Sabine Rohrmann, cercetător la Universitatea din Zurich, scrie Agerpres.

Aceste suplimente alimentare, recomandate numai în cazul vârstnicilor şi femeilor la menopauză, cresc şi riscul de accident vascular cerebral şi de mortalitate cardiovasculară, potrivit unui studiu elaborat în Germania pe 24.000 de subiecţi cu vârste cuprinse între 35 şi 64 de ani. Timp de 11 ani, în rândul acestor persoane s-au înregistrat 354 de infarcte, 260 de accidente vasculare cerebrale şi 267 decese. Participanţii la acest studiu, care au luat zilnic peste 1.100 miligrame de calciu, au înregistrat un risc de infarct cu 31% mai mare decât cei care l-au luat într-o doză moderată, de circa 800 de miligrame.

Potrivit experţilor, calciul provenit dintr-o dietă echilibrată este ingerat în mici cantităţi pe parcursul zilei, ceea ce facilitează absorbţia sa în organism, în timp ce suplimentele provoacă creşteri bruşte ale nivelului de calciu în sânge.

Într-un editorial care însoţeşte respectivul articol, cercetătorul Ian Reid, de la Universitatea din Auckland (Noua Zeelandă), afirmă că siguranţa administrării suplimentelor de calciu ‘este examinată tot mai minuţios’ şi concluzionează că ‘trebuie să considerăm acest mineral ca fiind o componentă importantă a unei diete echilibrate şi nu un panaceu ieftin pentru problema universală a osteoporozei la menopauză’.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Meteorologii ANM au anunțat cum va fi vremea la început de toamnă. La ce temperaturi să ne așteptăm
Fanatik.ro
Cum a câștigat Dinamo pe Giulești și unde a pierdut Pancu duelul cu Campos. Cifrele Wyscout
Capital.ro
Băncile centrale se tem de un nou val de inflație. Războiul din Orientul Mijlociu și petrolul scump complică deciziile privind dobânzile
Playtech.ro
Topul celor mai scumpe cartiere din România. Un oraş ocupă opt poziții în top 10, prețurile au trecut de 5.500 de euro/mp
Adevarul
Farul, lumina care veghează de milenii drumul oamenilor mării: de la hangiul Toma Radicevic care ardea seu la farul genovez ridicat de englezi. Povestea simbolului vandalizat de sovietici
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
O nouă dronă a fost doborâtă pe teritoriul României. Ministrul Apărării a făcut anunțul
iamsport.ro
A fost descoperită comunicarea dintre un jucător important din România și mafia pariurilor: ”Mail direct!”
MediaFlux
Mercur trigon Saturn are loc pe 17 august 2026. Cele cinci zodii care vor fi influențate direct de fenomenul astrologic
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat