Suplimentele de fier sunt foarte benefice pentru nou-născuţii subponderali

Suplimentele de fier sunt extraordinar de benefice pentru nou-născuţii cu greutate scăzută, reducând riscul manifestării unor probleme comportamentale mai târziu, în cursul vieţii, conform unui nou studiu publicat în Suedia.
Romania TV
11 dec. 2012, 12:54
Suplimentele de fier sunt foarte benefice pentru nou-născuţii subponderali

Conform acestui studiu, sugarii subponderali care nu primesc suplimente pe bază de fier întâmpină un risc de 4,5 ori mai ridicat de a prezenta probleme comportamentale la vârsta de 3 ani, comparativ cu nou-născuţii care primesc astfel de suplimente încă din primele luni de viaţă, informează LiveScience.com.

În ceea ce priveşte nivelul de inteligenţă ai copiilor din cele două grupuri nu s-au evidenţiat diferenţe, relatează agerpres.ro.

Sugarii subponderali, care cântăresc la naştere sub 2.500 de grame, au un deficit de fier, condiţie care este legată de posibile viitoare probleme comportamentale. Rezultatele acestui studiu demonstrează că riscul de probleme comportamentale poate fi prevenit parţial prin asigurarea de suplimente de fier începând de la vârsta de 1 lună, afirmă dr. David Mendez, noenatolog de la Miami Children’s Hospital.

Citeşte şi Ce nu ştiai despre bebeluşi şi creierul lor

Copii sănătoşi pot primi şi ei suplimente de fier de la vârsta de 4 luni, în cazul în care sunt hrăniţi la sân, conform Academiei americane de Pediatrie.

Excesul de fier este, de asemenea nociv, pentru copii, condiţie în care părinţii trebuie să contacteze un medic pediatru înainte de administrare, a mai precizat dr. Mendez.

 

Citeşte şi STUDIU: Suplimentele cu fier pot reduce oboseala cu 50%

DailyBusiness
Mihai Daniel Dragu, expert in drone, vine cu o ipoteză șocantă. Drona care a explodat în portul Constanța a fost permanent în controlul ucrainenilor
Spynews
Fostă concurentă de la Mireasa, mamă pentru a doua oară. Ce nume a ales pentru fiica ei
Fanatik.ro
Lovitură pentru Universitatea Craiova! Jucătorul dorit de Mihai Rotaru a semnat până în 2029 cu altă echipă
Capital.ro
Banii cash se schimbă complet. Se pregătește o revoluție a numerarului. Bancnotele viitorului au fost deja prezentate
Playtech.ro
Hainele din cauza cărora nu ţi se permite accesul în avion. La ce să fii atent vara aceasta când pleci în concediu
Adevarul
Prințul Louis a furat din nou spectacolul la Trooping the Colour. Gesturile sale au devenit virale
wowbiz.ro
Ultimele imagini cu saxofonistul Memiș Selciuc în viață! Ce a apucat să spună înainte să se prăbușească: „Cine știe când…”
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Carnagiu pe autostrada M1 din Ungaria. Opt persoane și-au pierdut viața după ce un șofer ar fi adormit la volan, iar un microbuz s-a lovit de un convoi
iamsport.ro
De ce nu și-ar fi atins legenda Stelei ”cu tehnica extraordinară” potențialul: ”Putea să fie la un nivel foarte ridicat!”
MediaFlux
Se dau 540 lei în plus la pensie. Iată cum se pot obține banii
stirilekanald.ro
VIDEO PNL a decis să nu susțină guvernul Tomac. Ilie Bolojan: „Nu are puterea să continue reformele necesare”
Cupa Mondială 2026 – program, favorite, noutăți