Surpriză de proporții dezvăluită de specialiști. Efectele negative ale alimentului natural despre care se credea că face bine

Consumul unui pahar sau mai mult de suc de fructe 100% natural în fiecare zi este asociat cu creşterea în greutate la copii şi adulţi, potrivit unei noi analize care a evaluat 42 de studii anterioare.
Filip Stan
21 ian. 2024, 17:34
Surpriză de proporții dezvăluită de specialiști. Efectele negative ale alimentului natural despre care se credea că face bine

O cercetare, publicată marţi în revista JAMA Pediatrics, a constatat o asociere pozitivă între consumul de suc natural de fructe 100% şi Indicele de Masă Corporală (IMC) – un calcul care ia în considerare greutatea şi înălţimea – în rândul copiilor.

De asemenea, s-a constatat o asociere între consumul zilnic de suc de fructe 100% şi creşterea în greutate în rândul adulţilor.

Sucul de fructe 100% natural a fost definit ca fiind sucuri de fructe fără adaos de zahăr.

Creşterile au fost mici – în rândul copiilor, de exemplu, fiecare porţie suplimentară pe zi a fost asociată cu un IMC mai mare cu 0,03 – dar a variat în funcţie de vârstă, creşterile IMC fiind aparent mai mari în cazul copiilor mai mici.

„Analiza sugerează că în cazul copiilor mai mici”, cei cu vârsta sub 11 ani, „aceştia au prezentat o creştere mai mare a IMC pentru fiecare porţie suplimentară de 236,59 ml pe zi, de suc de fructe 100%, decât copiii mai mari”, notează autorii studiului.

Citește și: „Leacul pentru 100 de boli” care îți va schimba viața. Lidia Fecioru: „2-3 lingurițe pe zi fac minuni”

Asta nu înseamnă că ar trebui să renunţăm complet la sucuri, studiul sugerând să fim mai atenţi la cât de mult suc 100% natural consumăm

„Constatările vin în sprijinul îndrumărilor de sănătate publică de a limita consumul de suc de fructe 100% pentru a preveni supraponderabilitatea şi obezitatea”, scriu autorii.

De asemenea, ridică întrebarea: Dacă fructele sunt bune şi sunt recomandate ca parte a unei diete sănătoase, de ce sucul de fructe 100% poate duce la creşterea în greutate?

Autorii indică drept un factor posibil „caloriile lichide”.

„Un mecanism potenţial care leagă sucul de fructe 100% de creşterea în greutate este consumul de calorii lichide, care s-a dovedit a avea ca rezultat o creştere mai mare în greutate în comparaţie cu ingerarea caloriilor solide”, notează aceştia.

Sucul conţine „puţine sau deloc fibre în comparaţie cu fructele întregi, ceea ce duce la o saţietate scăzută”, adaugă ei, ceea ce înseamnă că sucul nu va face să ne simţim la fel de sătui ca în cazul consumului de fructe.

Citește și:  Cel mai puternic antibiotic natural. Reţeta preparată acasă care trateaza toate infecţiile

Autorii notează, de asemenea, că descoperirile studiului sunt în concordanţă cu recomandările Academiei Americane de Pediatrie (AAP), potrivit cărora copiii mai mici de 6 ani ar trebui să consume „mai puţin de un pahar de suc de fructe pe zi”, un pahar tipic fiind o porţie de aprape 240 de mililitri.

AAP şi Centrele americane pentru Controlul şi Prevenirea Bolilor (CDC) recomandă, de asemenea, ca în cazul copiilor cu vârsta mai mică de 1 an să se evite în totalitate sucurile.

Recomandările AAP pentru alte vârste sunt următoarele:

Copii între 1 şi 3 ani – limitaţi sucul la maximum 120 mililitri (ml) pe zi. Copii între 4 şi 6 ani – limitaţi consumul la 170 ml. Copii între 7 şi 18 ani – limitaţi la 240 ml pe zi.

Pentru a vă bucura de o aromă de fructe cu mai puţine calorii, CDC recomandă să adăugaţi un strop de suc 100% în apa plată sau carbogazoasă pentru a obţine o „băutură răcoritoare, cu puţine calorii”.

Citește și: Neurologul Constantin Dulcan, dezvăluiri incendiare despre cum a reușit să se autovindece de o boală incurabilă! „Asta se cheamă farmacia propriului tău corp”

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Darius de la Mireasa a spus adevărul despre împăcarea cu Alexandru. Ce s-a întâmplat, de fapt, între cei doi 
Fanatik.ro
Singurul semn de întrebare la U Craiova pentru returul cu KupS. Cum arată primul „11” al lui Coelho. Exclusiv
Capital.ro
România pierde aproximativ 680 MW după oprirea reactorului 2 de la Cernavodă. Importurile de energie devin principala soluție pentru acoperirea deficitului
Playtech.ro
Cum îți dai seama că un șofer ar putea avea o criză de epilepsie la volan. Ce trebuie să faci imediat ca pasager
Adevarul
Trei dintre cele mai înfricoșătoare eclipse solare din istorie. Haosul care a izbucnit după întunecarea cerului și fenomenul care a oprit un război
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Un depozit de uleiuri și mase plastice din Lumina a fost cuprins de foc! În operațiunea de stingere au fost mobilizate echipaje din trei județe
iamsport.ro
Cum l-a numit Victor Becali pe Mircea Sandu, la 16 ani de când a fost acuzat de fostul șef al FRF că a distrus fotbalul românesc: ”Mai luai o căpățână!”
MediaFlux
Horoscop 13 august. Zi cu ghinion pentru unele zodii! Cine trebuie să fie atent la bani, certuri și decizii greșite
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat