Tratamente naturiste. Oul, uzina de energie nutriţională. 5 mituri despre acest aliment controversat

Despre ouă s-au spus multe lucruri, făcând din acest aliment un subiect de controversă. Drept urmare, mulți au început să evite ouăle și să le înlocuiască cu alte alimente.
Iulian Tudor
05 apr. 2016, 08:31
Tratamente naturiste. Oul, uzina de energie nutriţională. 5 mituri despre acest aliment controversat

Încă persistă mitul conform căruia consumul a mai mult de două ouă pe săptămână are efecte nefaste asupra organismului, contribuind la creșterea cantității de colesterol din sânge.

Citeşte şi Beneficii extraordinare ale consumului de fibre

Contrar grăsimilor de origine animală, nivelul ridicat de colesterol din ouă nu are practic efect asupra nivelului de colesterol din sânge. Un studiu recent a arătat că ouăle ajută, în primul rând, la creșterea nivelului”colesterolului bun” şi consumul de ouă nu este asociat în niciun fel cu riscul de boli de inimă.

Nutruţioniştii britanici spun că oamenii pot consuma câte ouă doresc, atât timp cât au o dietă sănătoasă şi echilibrată. Nu există o limită superioară decât pentru persoanele în a căror familie s-au înregistrat cazuri frecvente de niveluri crescute ale colesterolului.

În ciuda miturilor care au circulat și încă circulă cu privire la ouă, trebuie să știți că acestea se numără printre cele mai hrănitoare alimente din lume. Consumul de ouă nu cauzează boli de inimă iar cele fierte, consumate la micul dejun vin în ajutorul celor ce vor să slăbească. Studiile au relevat, de asemenea, faptul că ouăle contribuie și la protecția ochilor, deoarece organismul îşi „procură” din acest aliment unii antioxidanți esențiali.

Citeşte şi Leguma care imită perfect gustul de CARTOFI PRĂJIŢI

Consumul ouălelor prezintă multe avantaje: sunt sățioase, conțin proteine și grăsimi de calitate, au luteină și zeaxantină, au vitamine și minerale numeroase, fiind o sursă prețioasă de energie, proteine și nutrienți.

Iată câteva mituri care fac din banalul ou un aliment mai mult decât controversat:

Afla totul despre cum şi de ce poţi folosi oul în alimentaţie şi tratamente naturiste.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Meteorologii ANM au anunțat cum va fi vremea la început de toamnă. La ce temperaturi să ne așteptăm
Fanatik.ro
Cum poate încasa Universitatea Craiova 2,7 milioane de euro pe drepturile tv de la UEFA în funcție de rezultatele din play-off-ul Champions League
Capital.ro
Datoria publică pune o presiune tot mai mare pe bugetul României. Avertismentul lui Petrișor Peiu: A ajuns la 1194 de miliarde de lei
Playtech.ro
Ce să nu comanzi niciodată într-un restaurant turistic. Preparatele evitate de localnici şi bucătari
Adevarul
Vacanță în Delta Dunării, pe ape la niveluri record. Guvernatorul Florin Stăneață: „Se poate ajunge în orice punct de interes”
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
O nouă dronă a fost doborâtă pe teritoriul României. Ministrul Apărării a făcut anunțul
iamsport.ro
Gigi Becali i-a forțat plecarea antrenorului de la FCSB, iar rivalii au jubilat: ”Acum avem mai multe șanse!”
MediaFlux
Ce pensie primești dacă nu ai muncit nici măcar o zi în viața ta. Banii se acordă începând cu vârsta de 65 de ani
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat