Uleiul de peşte ajută la menţinerea tinereţii creierului

Uleiul de peşte contribuie la menţinerea tinereţii creierului, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii americani de la Universitatea California din Los Angeles (UCLA), publicat recent în revista Neurology.
Romania TV
04 mart. 2012, 17:33
Uleiul de peşte ajută la menţinerea tinereţii creierului

Potrivit cercetătorilor americani, lipsa din organism a unor nutrimente esenţiale, care se găsesc în uleiul de peşte, cauzează scăderea masei creierului şi un declin al funcţiilor cerebrale, informează Mediafax.

Persoanele care adoptă o dietă săracă în acizi omega-3 au o masă cerebrală mai mică, iar diferenţa faţă de persoanele care consumă zilnic ulei de peşte echivalează cu doi ani de îmbătrânire. Concentraţia scăzută din organism de acizi omega-3 a fost asociată cu rezultate slabe la testele de memorie vizuală, cu apariţia unor probleme legate de rezolvarea problemelor multiple şi cu dificultăţi întâmpinate în procesele asociate gândirii abstracte.

Oamenii de ştiinţă consideră că acizii omega-3 din uleiul de peşte reduc inflamaţiile de la nivelul creierului şi joacă un rol important în dezvoltarea cerebrală şi în regenerarea celulară.

În cadrul noului studiu, scanările cerebrale realizate pe un eşantion de 1.575 de persoane cu vârsta medie de 67 de ani au evidenţiat o rată mai mare de micşorare a creierului în cazul persoanelor cu concentraţii scăzute de acid docosahexaenoic (DHA). DHA este un acid gras omega-3 despre care se crede că ajută celulele neuronale să comunice mai uşor între ele. Cea mai bogată sursă de DHA este uleiul de peşte, extras din ton, somon, hering, scrumbie şi sardine.

Studiul, coordonat de medicul Zaldy Tan de la Universitatea California din Los Angeles, a inclus teste de imagistică prin rezonanţă magnetică (MRI), teste de funcţionare cerebrală şi teste de detectare a acizilor graşi omega-3 în celulele sangvine.

Suplimentele alimentare ce conţin ulei de peşte sunt recomandate ca mijloc de protecţie contra infarctelor şi a sindromului morţii subite. Persoanele care mănâncă peşte cu regularitate prezintă cu 33% mai multe şanse de a supravieţui după producerea unui infarct.

Acizii omega-3 reduc riscul de producere a infarctelor prin scăderea grăsimilor sangvine, prin reducerea riscului de formare de cheaguri şi de apariţie a aritmiilor cardiace.

DailyBusiness
Mihai Daniel Dragu, expert in drone, vine cu o ipoteză șocantă. Drona care a explodat în portul Constanța a fost permanent în controlul ucrainenilor
Spynews
Fostă concurentă de la Mireasa, mamă pentru a doua oară. Ce nume a ales pentru fiica ei
Fanatik.ro
Dronele FBI au ajuns în mâinile teroriștilor. Amenințare pentru Cupa Mondială: ”Chiar nu ne plac unele dintre echipe”
Capital.ro
Se schimbă regulile pentru permisul auto. Se impun interdicții la volan. Măsura care îi vizează pe șoferii seniori
Playtech.ro
Unde sunt cele mai ieftine apartamente din Europa. Topul orașelor care atrag tot mai mulți cumpărători
Adevarul
Pîslaru: 40% dintre români la vârsta activă nu lucrează - și cel mai greu abia urmează, când se pensionează decrețeii
wowbiz.ro
Ultimele imagini cu saxofonistul Memiș Selciuc în viață! Ce a apucat să spună înainte să se prăbușească: „Cine știe când…”
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Carnagiu pe autostrada M1 din Ungaria. Opt persoane și-au pierdut viața după ce un șofer ar fi adormit la volan, iar un microbuz s-a lovit de un convoi
iamsport.ro
Domeniul în care și-a pierdut banii fostul campion cu FCSB: ”E cam grav ce s-a întâmplat”
MediaFlux
Sute de lei pensie suplimentară. Milioane de pensionari o pot încasa dacă depun actele
stirilekanald.ro
VIDEO PNL a decis să nu susțină guvernul Tomac. Ilie Bolojan: „Nu are puterea să continue reformele necesare”
Cupa Mondială 2026 – program, favorite, noutăți