Uleiul vegetal şi nucile cresc şansele de supravieţuire pentru bolnavii de cancer la prostată

Înlocuirea grăsimilor animale cu ulei vegetal şi consumul regulat de nuci pot creşte şansele de supravieţuire pentru persoanele diagnosticate cu cancer la prostată, potrivit unui studiu realizat recent de cercetătorii americani.
Alina Costache
11 iun. 2013, 15:18
Uleiul vegetal şi nucile cresc şansele de supravieţuire pentru bolnavii de cancer la prostată

Mai precis, aceste obiceiuri alimentare pot preveni răspândirea acestui cancer în organism. De altfel, această dietă este una recomandată şi în cazul pacienţilor cu maladii cardiace, scrie Mediafax.

De exemplu, persoanele care consumă minimum o porţie de salată cu sos de ulei (o lingură) prezintă cu 29%, în medie, mai puţine riscuri de a deceda din cauza cancerului la prostată – o maladie potenţial letală – şi cu 13% mai puţine probabilităţi de a deceda din orice alte cauze.

CITEŞTE ŞI Studiu: Cum acţionează cafeaua asupra cancerului la sân

La studiu, realizat de cercetătorii de la University of California din San Francisco, au participat 4.577 de bolnavi de cancer la prostată.

Autorii acestui studiu, publicat în JAMA Internal Medicine, spun: „La nivel general, rezultatele studiului sprijină ideea de a recomanda bărbaţilor cu cancer la prostată să adopte o dietă identică cu cea recomandată pacienţilor cardiaci, în care caloriile provenite din carbohidraţi sunt înlocuite cu grăsimi nesaturate şi nuci, pentru a reduce riscul de deces din orice tip de cauze”.

Consumul de grăsimi sănătoase şi nuci creşte nivelul antioxidanţilor din sânge, reduce nivelul de insulină şi inflamaţie, încetinind progresia cancerului la prostată„, mai spun autorii acestui studiu.

CITEŞTE ŞI ATENŢIE. Grătarul poate cauza cancer. Ce spun specialiştii

Dintre participanţii la studiu, aproximativ 20% au murit din cauza cancerului la prostată, în cei opt ani de la debutul cercetării. Alţi 31% au murit din cauza unei maladii cardiace şi alţi 21% din cauza unui alt tip de cancer.

La debutul studiului, pacienţii erau deja diagnosticaţi cu cancer la prostată non-metastatic (boala nu era răspândită în organism).

Printre uleiurile vegetale recomandate se numără cele de măsline, rapiţă, precum şi cele provenind din nuci, seminţe, avocado. Toate aceste tipuri de ulei au avut un impact semnificativ asupra progresiei bolii, în sensul încetinirii evoluţiei şi prevenirii decesului.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Denise Rifai a făcut primele declarații după ce Cătălin Măruță a preluat emisiunea Furnicuțele, de pe Antena 1! Mesaj emoționant
Fanatik.ro
David Popovici, finala de 100 m liber LIVE la CE de natație Paris 2026. Poză virală cu David Popovici la Paris: „Ghiciți înotătorul”
Capital.ro
Dispozitiv incendiar, plasat lângă Ambasada României din Berna. MAE confirmă: A fost deschisă o anchetă
Playtech.ro
Vacanța din octombrie 2026. Câte zile libere vor avea elevii și când se întorc la școală
Adevarul
Autostrada Moldovei și schimbările observate de șoferi: „Este vis. Drumul e și mai rapid și mult mai relaxant”
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Schimbare pentru șoferii care folosesc Waze. Alertele și filtrele de poliție ar putea dispărea din aplicație
iamsport.ro
Dragomir, verdict sceptic despre atacantul transferat în SuperLiga: ”Jucătorii de mare valoare au stabilitate”
MediaFlux
Ce se întâmplă cu zodiile de foc după Eclipsa de Soare în Leu, din 12 august 2026
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat