Un ALIMENT pe care îl consumăm zilnic ne distruge oasele

Nu mai este un secret că zahărul poate face cu adevărat rău sănătăţii noastre prin creşterea riscului de obezitate, diabet, stricăciuni la nivelul dinţilor şi boli de inimă. Acesta afectează comportamentul şi dezvoltarea în rândul copiilor, însă, foarte puţine cunosc adevăratele efecte ale acestuia la nivelul oaselor.
Alina Costache
19 ian. 2017, 06:55
Un ALIMENT pe care îl consumăm zilnic ne distruge oasele

Zahărul nu face nimic altceva decât să erodeze cartilajul – ţesutul care ne menţine oasele puternice, susţin specialiştii. Este şi mai trist este că ajungem să consumăm zahăr în fiecare zi şi nu ţinem sub control cantitatea.

Calciu este o minerală vitală pentru sănătatea oaselor noastre deoarece ajută la menţinerea structurii solide. Lipsa de calciu duce la osteoporoză. Consumul excesiv de zahăr dizolvă extraordinar de repede doza de calciu din organism şi o elimină prin urină, aşa cum spun oamenii de ştiinţă, conform studiilor efectuate, scrie doctorulzilei.ro.

Pentru a ajuta oasele să se „reconstruiască” şi să evităm pe cât posibil riscul de osteoporoză, este aproape esenţial să descreştem considerabil cantitatea de zahăr din dieta noastră zilnică.

Cortizolul este acel hormon din organism care are nevoie să se regăsească la un nivel optim pentru ca funcţiile corpului, dintre cele mai importante, să funcţioneze în norme. Când nivelul de cortizol este ridicat, acesta afectează sănătatea generală în foarte multe moduri- poate duce la o imunitate scăzută, la grăsime abdominală şi chiar poate pune în pericol, serios, ţesuturile oaselor tale.

Majoritatea oamenilor sunt la curent cu rolul pe care-l joacă stresul într-un nivel crescut de cortizol, însă, şi zahărul este responsabil cam în aceeaşi măsură.

Magneziul este esenţial pentru o densitate corectă şi sănătoasă a oaselor; este foarte important pentru persoanele ce suferă de osteoporoză să crească doza zilnică de această minerală pentru a-şi menţine oasele sănătoase.

Zahărul procesat este de asemenea responsabil pentru o cantitate scăzută de magneziu în organism deoarece este nevoie de 54 molecule de magneziu pentru a procesa o moleculă de zahăr. Conform unui studiu efectuat de cei de la „The Clinical Biochemist Reviews”, se pare că zahărul rafinat poate reduce conţinutul de magneziu cu până la 85%.

Citeşte şi 4 mituri alimentare la care să renunţi în 2017

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Meteorologii ANM au anunțat cum va fi vremea la început de toamnă. La ce temperaturi să ne așteptăm
Fanatik.ro
Marius Șumudică, prezentat oficial la CFR Cluj. Cum arată staff-ul tehnic al noului antrenor al ardelenilor. Update Exclusiv
Capital.ro
Pensionarii cu pensii între 4.000 și 5.000 de lei pierd mii de lei prin CASS. Pensionarii ar putea recupera sumele doar dacă CCR declară măsura neconstituțională
Playtech.ro
De ce produsele par mai ieftine când prețul se termină în 99. Trucul vechi de peste un secol care încă funcționează
Adevarul
O escortă din Rusia este acuzată că ar fi provocat atentatul din Sevastopol, care a dus la moartea comandantului trădător ucrainean
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Un incident cumplit a avut loc în apropierea Capitalei. O mașină a fost strivită între două camioane
iamsport.ro
Scouterii vin la derby-ul Rapid - Dinamo! Grameni, pe radarul unei echipe din Europa League. Există interes și pentru Alex Dobre
MediaFlux
Ce pensie primești dacă nu ai muncit nici măcar o zi în viața ta. Banii se acordă începând cu vârsta de 65 de ani
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat