Care este până la urmă adevărul despre alcool. Specialiștii au dat cărțile pe față – cât de nesănătos este pentru oameni

Atunci când ne gândim la consumul de alcool toată lumea știe că trebuie evitate cu orice preț cantitățile mare. Totuși cum ne afectează acesta sănătatea dacă îl consumăm moderat. Specialișii au dezvăluit adevărul despre căt de sănătos sau nu este un pahar de vin pe zi.
Alina Costache
09 iul. 2023, 10:00
Care este până la urmă adevărul despre alcool. Specialiștii au dat cărțile pe față - cât de nesănătos este pentru oameni
Care este până la urmă adevărul despre alcool. Specialiștii au dat cărțile pe față - cât de nesănătos este pentru oameni

Specialiștii se străduiesc să găsească o explicație pentru întrebarea dacă alcoolul este benefic sau dăunător pentru sănătate. Cu toate acestea, rezultatele studiilor sunt contradictorii. În ianuarie, Organizația Mondială a Sănătății (OMS) a afirmat că nu există o cantitate de alcool considerată sigură pentru sănătate.

Citește și: Un influencer a murit după după ce s-a filmat în timp ce bea Baijiu, un alcool chinezesc

„Nu putem vorbi despre un așa-zis nivel sigur de consum de alcool”, a declarat Carina Ferreira-Borges, liderul unității în exercițiu pentru gestionarea bolilor netransmisibile și consilier regional pentru alcool și droguri ilicite în cadrul Biroului regional al OMS pentru Europa. „Nu contează cât de mult bei – riscul pentru sănătatea consumatorului începe de la prima picătură din orice băutură alcoolică. Singurul lucru pe care îl putem spune cu siguranță este că, cu cât bei mai mult, cu atât este mai dăunător – sau, cu alte cuvinte, cu cât bei mai puțin, cu atât este mai sigur.”

Potrivit Yahoolife.com, există studii care au sugerat că un consum moderat de vin roșu și alte forme de alcool în cantități mici poate avea beneficii pentru sănătate. Aceste constatări au contribuit la crearea unei confuzii în rândul publicului.

Diferite studii au furnizat rezultate variate cu privire la impactul consumului asupra sănătății. Pe de o parte, unele cercetări au demonstrat beneficiile consumului moderat de alcool în cantități mici, în timp ce alte studii au susținut evitarea totală a acestuia.

Conform unui studiu recent publicat în Journal of the American College of Cardiology, care a implicat 53.064 de participanți, s-a constatat că un consum moderat de alcool, în special de tipul ușor până la moderat, poate reduce riscul de evenimente cardiovasculare majore. Acest efect benefic se poate datora, în mare parte, capacității substanței de a reduce nivelul stresului și de a ajuta oamenii să se simtă mai relaxați.

Potrivit unei analize publicate în revista Lancet, care a examinat 694 de surse de date, s-a constatat că persoanele care consumă un pahar pe zi prezintă un risc cu 0,5% mai mare de a dezvolta una dintre cele 23 de probleme de sănătate asociate alcoolului, inclusiv cancerul de sân și tuberculoza, în comparație cu cei care nu consumă deloc alcool. Riscul se înrăutățește odată cu creșterea cantității de alcool consumate, iar persoanele care consumă cinci băuturi pe zi prezintă un risc cu 37% mai mare de probleme de sănătate comparativ cu cei care nu consumă alcool deloc.

Dacă alegeți să consumați alcool, se recomandă bărbaților să limiteze consumul la unul sau două pahare pe zi, iar femeilor să nu depășească un pahar pe zi. Aceste recomandări au scopul de a minimiza riscurile asociate consumului excesiv de alcool și de a promova un consum responsabil.

 Citește și: Ana Morodan revine la TV cu show-ul pe care îl are la Antena Stars. Adevărul despre consumul de droguri şi alcool

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Taifunul Dolphin lovește Japonia! Sute de mii de oameni, evacuați, iar peste 500 de zboruri au fost anulate
Fanatik.ro
Marius Mitran, despre Odiseea Universității Craiova: „Noduri, semne și ratări”
Capital.ro
Alocația după 18 ani. Copiii majori care mai primesc bani de la stat în 2026. Condiția obligatorie prevăzută de lege
Playtech.ro
Cum îți faci bagajul fără să plătești taxe suplimentare la avion. Trucurile folosite de călătorii experimentați
Adevarul
Eclipsa de Soare din 12 august 2026, spectacol rar la apus. Adrian Șonka: „O imagine pe care poate nu o vezi niciodată în viață”
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
O nouă mișcare seismică s-a produs în România, astăzi! În ce zonă a fost înregistrată și ce spun specialiștii
iamsport.ro
Atac devastator la Cătălin Moroșanu: ”Eu mi-am făcut numele în ring, tu la TV, pe chiloțăreală! Nu te compari cu mine”
MediaFlux
Românii care pot primi a 13-a pensie, dar și o pensie minimă de 600 de euro. Care sunt condițiile și cine beneficiază
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat