Obiceiul simplu care îți poate scădea colesterolul și te poate ajută să slăbești! Este ideal pentru cei cărora le place o gustare între mese

Un simplu obicei îți poate reduce semnificativ colesterolul. Acest studiu recent ne arată că migdalele pot avea un efect benefic asupra organismului.
Alina Costache
10 iul. 2025, 15:25
Obiceiul simplu care îți poate scădea colesterolul și te poate ajută să slăbești! Este ideal pentru cei cărora le place o gustare între mese

Consumul zilnic a 50 grame de migdale (echivalentul a 45 de nuci) poate reduce semnificativ nivelul colesterolului, conform unui studiu recent al Universității de stat din Oregon, publicat în Nutrition Reseach.

Pentru cercetare, oamenii de știință au recrutat 77 de adulți, cu vârste cuprinse între 35 și 60 de ani. Aceștia au participat la un studiu clinic de 12 săptămâni, în cadrul căruia au consumat zilnic migdale sau biscuiți cu un conținut de 320 de calorii.

Toți participanții sufereau de sindrom metabolic, caracterizat prin riscuri de boli cronice precum boli cardiovasculare sau diabet tip 2.

Citește și: Ce nu trebuie să-ți lipsească din bagajul de vacanță. Lista recomandată de medicul Adina Alberts: „E utilă și în caz de expunere îndelungată la soare”

Migdalele reduc nivelul de colesterol LDL

Profesorul Emily Ho , coautoare a studiului și directoare a Institutului Linus Pauling din cadrul universității OSU, a declarat pentru BBC Science Focus că nivelul de colesterol LDL (colesterol „rău”) a scăzut în cazul persoanelor care au consumat migdale. Mai mult, aceștia au prezentat și o îmbunătățire a sănătății intestinale.

„Nu am observat aceleași beneficii în grupul de control care a consumat biscuiți ca gustare”, a adăugat ea. „Gustările cu migdale nu au dus la creșterea în greutate – am observat de fapt o scădere modestă a circumferinței taliei – și au îmbunătățit nivelul vitaminei E la oameni, un nutrient care este adesea limitat în populație.”

Vitamina E este esențială pentru funcționarea organelor, a sistemului nervos și a mușchilor. Migdalele sunt bogate în compuși bioactivi, inclusiv vitamina E și magneziu, fibre și polifenoli cu proprietăți antioxidante și antiinflamatorii.

Citește și:  Semnal de alarmă tras de nutriţionişti după moartea lui Mihai Leu. Cum putem preveni cancerul de colon şi ce alimente ar trebui evitate

Migdale dulci și migdale amare

Există două tipuri de migdale:

  • migdale dulci, care sunt folosite în gătit sau ca sursă de ulei de migdale sau făină de migdale. Uleiul de migdale dulci, extras din sâmburi, mai este utilizat în îngrijirea pielii pentru hidratare și curățare, având proprietăți antioxidante și antiinflamatorii.
  • migdale amare nu sunt comestibile, iar prepararea lui în alimentație este limitată datorită conținutului de amigdalina. Uleiul de migdale amar este utilizat la fabricarea extractelor aromatizante pentru alimente și lichioruri, cum ar fi amaretto.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Meteorologii ANM au anunțat cum va fi vremea la început de toamnă. La ce temperaturi să ne așteptăm
Fanatik.ro
Cum a câștigat Dinamo pe Giulești și unde a pierdut Pancu duelul cu Campos. Cifrele Wyscout
Capital.ro
Câinii pot prelua obiceiurile pisicilor. Cum se schimbă comportamentul când trăiesc împreună
Playtech.ro
Topul celor mai scumpe cartiere din România. Un oraş ocupă opt poziții în top 10, prețurile au trecut de 5.500 de euro/mp
Adevarul
Farul, lumina care veghează de milenii drumul oamenilor mării: de la hangiul Toma Radicevic care ardea seu la farul genovez ridicat de englezi. Povestea simbolului vandalizat de sovietici
wowbiz.ro
Nepotul lui Mircea Rednic a murit cu câteva ore înainte de nuntă! Marius Totolici s-a stins în somn la doar 37 de ani. Ce a arătat autopsia?
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
O nouă dronă a fost doborâtă pe teritoriul României. Ministrul Apărării a făcut anunțul
iamsport.ro
A fost descoperită comunicarea dintre un jucător important din România și mafia pariurilor: ”Mail direct!”
MediaFlux
Mercur trigon Saturn are loc pe 17 august 2026. Cele cinci zodii care vor fi influențate direct de fenomenul astrologic
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat