Atenţie bărbaţi! Abuzul de grăsimi saturate duce la infertilitate

Un studiu realizat de cercetători a scos la iveală faptul că alimentaţia bogată în grăsimi saturate scade şansele bărbaţilor de a avea copii.
Romania TV
16 mart. 2012, 19:32
Atenţie bărbaţi! Abuzul de grăsimi saturate duce la infertilitate

Alimentaţia are o mare influenţă asupra întregii noastre vieţi. Chiar dacă în general femeile sunt cele care dau o mai mare atenţie acestui capitol, sunt câteva chestiuni la care ar trebui să fie atenţi şi domnii. Spre exemplu, o echipă de cercetători a realizat un studiu privind efectele alimentaţiei asupra fertilităţii la bărbaţi, ale cărui rezultate arată că dietele bogate în grăsimi saturate diminuează cantitatea şi calitatea spermei. În schimb, cei care consumă grăsimi „bune”, gen omega-3 care se regăseşte în peşte şi în anumite uleiuri vegetale, au o calitate mai mare a lichidului seminal.

Statisticile arată că la în jur de 30 la sută dintre bărbaţii din cuplurile care apelează la fertilizare in vitro sunt subfertili, iar două procente dintre ei sunt infertili.

O echipă de cercetători americani a studiat 99 de bărbaţi care au apelat la serviciile unei clinici de fertilitate. Mai exact, le-au pus întrebări despre regimul alimentar, au analizat mostre de spermă şi le-au măsurat nivelul acizilor graşi din organism. În funcţie de aceste criterii, i-au împărţit în trei grupuri, în funcţie de cantitatea de grăsimi pe care o consumau.

S-a descoperit că bărbaţii al căror regim alimentar era foarte bogat în grăsimi aveau un număr de spermatozoizi cu 43 de procente mai mic şi o concentraţie de spermatozoizi cu 38% mai mică decât în cazul celor cu o alimentaţie săracă în grăsimi saturate.

Totodată, potrivit aceluiaşi studiu, publicat în Human Reproduction şi citat de Daily Mail, bărbaţii care consumă o cantitate mare de omega-3 au mai mari şanse să devină părinţi decât cei care nu includ această grăsime „bună” în alimentaţia lor.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Taifunul Dolphin lovește Japonia! Sute de mii de oameni, evacuați, iar peste 500 de zboruri au fost anulate
Fanatik.ro
Marius Mitran, despre Odiseea Universității Craiova: „Noduri, semne și ratări”
Capital.ro
Mașini interzise în Europa. Lista completă a țărilor și orașelor în care nu mai au voie să circule autoturismele Euro 3, Euro 4 sau Euro 5. Care este situația din România
Playtech.ro
Cum îți faci bagajul fără să plătești taxe suplimentare la avion. Trucurile folosite de călătorii experimentați
Adevarul
Eclipsa de Soare din 12 august 2026, spectacol rar la apus. Adrian Șonka: „O imagine pe care poate nu o vezi niciodată în viață”
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
O nouă mișcare seismică s-a produs în România, astăzi! În ce zonă a fost înregistrată și ce spun specialiștii
iamsport.ro
Atac devastator la Cătălin Moroșanu: ”Eu mi-am făcut numele în ring, tu la TV, pe chiloțăreală! Nu te compari cu mine”
MediaFlux
Românii care pot primi a 13-a pensie, dar și o pensie minimă de 600 de euro. Care sunt condițiile și cine beneficiază
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat