Băutura extrem de populară consumată de bărbați care îi poate lăsa fără păr

Pe măsură ce înaintează în vârstă, unii bărbați sunt tot mai preocupați și afectați de pierderea părului. Cercetătorii din China au făcut recent un studiu în care au descoperit o nouă legătură între consumul de sucuri dulci și energizante și căderea firelor de păr.
Filip Stan
10 ian. 2023, 15:46
Băutura extrem de populară consumată de bărbați care îi poate lăsa fără păr

Pierderea părului la bărbați poate fi cauzată de mai mulți factori, de la modificări hormonale și genetice, până la tratamente medicale sau alimentație nepotrivită.

Un nou studiu al Universității Tsinghua din Beijing, China, a descoperit o nouă legătură între băuturile dulci și pierderea părului la bărbați, principalii vinovați fiind băuturile răcoritoare, sucurile îndulcite artificial și băuturile energizante, conform descopera.ro.

Citiți și: Spălatul pe păr cu bere are o mulțime de beneficii. Iată ce ai de făcut ca să scapi complet de mătreață și de căderea părului

Lucrarea a fost publicată recent în jurnalul Nutrients, însă nu este prima care analizează efectele băuturilor dulci asupra sănătății. Medicii au bănuit de multă vreme o legătură între excesul de zahăr și căderea părului.

Cercetătorii chinezi de la Școala de Sănătate Publică Vanke din cadrul Tsinghua au chestionat în mod anonim 1.028 de bărbați cu vârste cuprinse între 18 și 45 de ani din China continentală, întrebându-i despre consumul de băuturi îndulcite, problemele de sănătate cu care se confruntă, dacă au fumat sau au băut și dacă au avut probleme cu părul, adresându-le totodată și întrebări legate de sănătatea mentală.

Câte băuturi dulci consumă bărbații care suferă de calviție

Rezultatele au fost izbitoare. Respondenții cu calviție au băut în medie peste 4 litri (4.293 de mililitri, mai exact) pe săptămână, adică mai mult de două sticle de doi litri de suc acidulat precum cele disponibile în toate magazinele alimentare. Respondenții care aveau podoaba capilară întreagă au consumat doar 2.513 mililitri.

Deși sunt necesare mai multe cercetări, oamenii de știință de la Tsinghua au emis ipoteza că principala cauză ar putea fi tendința băuturilor dulci de a crește glicemia. Studiile asupra diabetului au arătat că nivelurile crescute ale zahărului din sânge par să fie asociate cu căderea părului, băuturile dulci fiind un factor de risc major pentru dezvoltarea sau agravarea diabetului.

Având în vedere că această cercetare care leagă băuturile zaharoase de căderea părului este preliminară, autorii au remarcat că este nevoie de studii suplimentare. Cu toate acestea, descoperirea este una importantă și este un motiv excelent pentru a reduce considerabil consumul de sucuri și energizante.

Citiți și: Cum poţi scăpa de căderea părului. Trucul simplu dezvăluit de Mirela Vescan

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Meteorologii ANM au anunțat cum va fi vremea la început de toamnă. La ce temperaturi să ne așteptăm
Fanatik.ro
Ce a găsit Marius Șumudică, de fapt, când „a aterizat” în mijlocul haosului de la CFR Cluj. Obiectivul impus pe termen scurt
Capital.ro
Radu Georgescu avertizează că România are cea mai mare scădere economică din UE în 2026. Consumul, producția și serviciile sunt în scădere
Playtech.ro
Ai voie să faci grătar în spatele blocului? Locurile în care o friptură la iarbă verde se poate termina cu amendă
Adevarul
Vacanță în Delta Dunării, pe ape la niveluri record. Guvernatorul Florin Stăneață: „Se poate ajunge în orice punct de interes”
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
O nouă dronă a fost doborâtă pe teritoriul României. Ministrul Apărării a făcut anunțul
iamsport.ro
Gigi Becali i-a forțat plecarea antrenorului de la FCSB, iar rivalii au jubilat: ”Acum avem mai multe șanse!”
MediaFlux
Ce pensie primești dacă nu ai muncit nici măcar o zi în viața ta. Banii se acordă începând cu vârsta de 65 de ani
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat