Dieta contra depresiei

Dieta mediteraneeană poate fi de ajutor persoanelor care suferă de depresie severă, conform unui studiu efectuat recent de o echipă de oameni de știință din Australia.
Romania TV
01 feb. 2017, 10:45
Dieta contra depresiei

Cercetătorii de la Universitatea Deakin din Melbourne au descoperit că ajută persoanele care suferă de tulburări mentale. Oamenii de ştiinţă au studiat efectele acestui tip de alimentație asupra unui grup format din pacienți diagnosticați cu tulburări depresive majore.

Ei au mâncat timp de 12 săptămâni cu precădere proteine, fructe, legume proaspete, verdețurile, ulei de măsline și nuci, iar oamenii de știință au observat că o treime dintre participanți au declarat că au observat o îmbunătățire semnificativă a stării de spirit și a simptomelor resimțite.

Potrivit directoarei Centrului pentru Alimentație și Dispoziție din cadrul universității amintite, dieta mediteraneană a fost asociată anterior cu rezultate pozitive asupra sănătății cardiovasculare, cu reducerea riscului de diabet și creșterea longevității.

„Cunoșteam deja că dieta are un impact foarte puternic asupra aspectelor biologice ale organismului nostru care influențează riscurile de depresie”, a declarat marți Felice Jacka. citată de Agerpres. Sistemul imunitar, plasticitatea creierului și microbiomul intestinal par să aibă un rol central nu numai pentru sănătatea noastră fizică, ci și pentru cea mentală. Iar alimentația, desigur, este factorul principal care influențează microbiomul intestinal, a mai explicat ea.

Bazele acestei diete au fost puse în anul 1970, de către medicul Ancel Keys, de la Şcoala de Sănătate Publică a Universităţii din Minnesota, SUA, după ce a studiat rolul pe care alimentaţia îl are asupra bolilor cardiovasculare, în şapte state: Finlanda, Grecia, Italia, Japonia, Olanda, Statele Unite ale Americii şi Iugoslavia. El a descoperit că persoanele care locuiau în ţările mediteraneene şi în Japonia aveau cea mai mai mică rată de mortalitate din cauza bolilor inimii.

Citeşte şi  Patru metode suprinzătoare pentru a scăpa de depresie

Dieta mediteraneană nu este strictă

Acest regim alimentar nu are reguli stricte şi nici nu este un pericol pentru sănătate. Îţi menţine silueta, fiindcă alimentele mediteraneene au un conţinut redus de grăsimi. Un studiu realizat la Universitatea Harokopio, din Atena, a demonstrat că persoanele care au trecut la dieta mediteraneeană au pierdut câte 0,43 centimetri din talie, la o lună după începerea regimului.

Ce urmăreşte cura

– maximizarea aportului de legume (mazăre și fasole), fructe, cereale integrale și a consumului de apă.- renunțarea la carnea roșie. Aportul de proteine se poate obține din carne de pui fără piele, pește, fasole, nuci și alte legume.- înlocuirea untului cu uleiuri sănătoase cât mai des posibil.- consumul minim de alimente procesate și de produse lactate.

Ce trebuie să mănânci

Piramida Dietei Mediteraneene, pusă la punct în anul 1993 şi actualizată în anul 2008, de către reprezentanţii Şcolii de Sănătate Publică Harvard şi cei ai Biroul European al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, este ghidul de care să ţii cont, pentru o viaţă lungă şi sănătoasă.

Cerealele integrale, legumele şi fructele aconstituie alimentaţia de bază, fiind resurse bogate de vitamine, minerale, antioxidanți și fibre.

Măslinele le poţi consuma ca atare, dar le poţi folosi şi la gătit.

Specialiştii spun că ar trebui să incluzi carne roşie în meniu de câteva ori pe lună, iar cantitatea consumată să nu depăşească o jumătate de kilogram. Ai grijă, de asemenea, să nu faci exces de sare.

Află cum să scapi de depresie fără medicamente

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Taifunul Dolphin lovește Japonia! Sute de mii de oameni, evacuați, iar peste 500 de zboruri au fost anulate
Fanatik.ro
Marius Mitran, despre Odiseea Universității Craiova: „Noduri, semne și ratări”
Capital.ro
Mașini interzise în Europa. Lista completă a țărilor și orașelor în care nu mai au voie să circule autoturismele Euro 3, Euro 4 sau Euro 5. Care este situația din România
Playtech.ro
Cum îți faci bagajul fără să plătești taxe suplimentare la avion. Trucurile folosite de călătorii experimentați
Adevarul
Eclipsa de Soare din 12 august 2026, spectacol rar la apus. Adrian Șonka: „O imagine pe care poate nu o vezi niciodată în viață”
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
O nouă mișcare seismică s-a produs în România, astăzi! În ce zonă a fost înregistrată și ce spun specialiștii
iamsport.ro
Atac devastator la Cătălin Moroșanu: ”Eu mi-am făcut numele în ring, tu la TV, pe chiloțăreală! Nu te compari cu mine”
MediaFlux
Românii care pot primi a 13-a pensie, dar și o pensie minimă de 600 de euro. Care sunt condițiile și cine beneficiază
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat