GRĂSIMILE de care are nevoie corpul tău

Ca urmare a unor studii efectuate în urmă cu mulţi ani, grăsimile au căpătat o reputaţie proastă. Din cauza interpretărilor greşite, am fost informaţi că nu este bine să consumăm produse ce conţin grăsimi deoarece asta va conduce la apariţia obezităţii şi a bolilor de inimă. Însă, lucrurile nu stau chiar aşa.
Romania TV
09 apr. 2012, 19:17
GRĂSIMILE de care are nevoie corpul tău

Deşi ni se spune constant că produsele ce conţin grăsimi sunt responsabile pentru creşterea colesterolului, a blocării arterelor şi pentru creşterea în greutate, trebuie ştiut că există şi grăsimi bune pentru organism, scrie The Huffington Post.

„Dietele sărace în grăsimi au dat greş”, spune Frank Hu, profesor de nutriţie şi epidemiologie la Harvard. „Nivelul de obezitate în America a crescut foarte mult în ultimii ani chiar dacă aportul de grăsimi a scăzut”, a continuat acesta.

Deci, oamenii de ştiinţă încep să renunţe la sintagma „grăsimile nu sunt bune” şi la fel ar trebui să facem şi noi, mai scrie The Huffington Post.

La fel ca şi proteinele şi carbohidraţii, lipidele, numite şi grăsimi, sunt substanţe esenţiale pentru om, fiind vitale pentru menţinere sănătăţii pielii sau a părului. Consumul de grăsimi „bune” (grăsimile nesaturate) poate conduce chiar la reducerea riscului de a dezvolta diabet, boli de inimă sau obezitate, şi îmbunătăţeşte nivelul colesterolului.

„Grăsimi bune” putem găsi în alimente precum: nuci, avocado, ulei de măsline, ulei de rapiţă, ulei de porumb, ulei de soia, peşte gras, precum somonul şi macroul, păsări de curte.

Nici grăsimile saturate nu reprezintă un pericol, atât timp cât sunt consumate în cantităţi moderate. Potrivit unui raport publicat în 2010, după analizarea a 21 de studii legate de nutriţie nu s-a putut găsi o legătură între consumul de grăsimi saturate şi apariţia bolilor de inimă sau a atacurilor cerebrale. „Unele tipuri de grăsimi, precum acidul stearic, ce se găseşte în ciocolata neagră, sunt complet inofensive”, a declarat David Katz, director la Universitatea Yale.

Există şi grăsimi nerecomandate, cum sunt cele saturate de origine animală (carne grasă, caşcaval) sau cele artificiale, ce se găsesc în uleiurile vegetale hidrogenate parţial. Cercetătorii au descoperit că grăsimile saturate artificiale conduc la creşterea nivelului de colesterol LDL şi scăderea colesterolului HDL, ceea ce poate conduce la apariţia infarctelor şi a atacurilor cerebrale.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
O mașină a intrat pe trotuar, în Brașov, și a lovit un grup de pietoni. Două persoane au murit
Fanatik.ro
David Popovici, prima reacţie după calificarea în finală la 100 de metri liber cu record: „Am destule rezerve, dar cu el mă bat! O să îmi pună probleme”
Capital.ro
Se schimbă regulile pentru proprietari: lucrările pe care le poți face fără autorizație
Playtech.ro
De ce Wi-Fi-ul hotelului poate fi mai periculos decât internetul mobil. Ce date nu ar trebui să introduci
Adevarul
SURSE Noua Lege a salarizării, negociată în mai multe variante. Sindicatele cer 8 miliarde pentru Educație și 2 miliarde pentru Sănătate
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Imagini șocante pe un drum din Tulcea! Un copil a căzut dintr-o dubă aflată în mers și a ajuns în mijlocul șoselei, chiar în fața unui TIR
iamsport.ro
BREAKING | Fostul atacant din SuperLiga, la un de a semna cu FCSB! Detaliile unei reveniri neașteptate
MediaFlux
Penalizări pentru cei care ies la pensie. Câți bani se opresc de la pensionari în 2026
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat