Margarina ne face mai agresivi. Vezi ce alte alimente te pot transforma în pericol public

Că margarina nu este atât de sănătoasă, pe cât este de ieftină şi dietetică - datorită grăsimilor vegetale -, s-a tot spus. Acum au apărut studii conform cărora grăsimile trans care se regăsesc în compoziţia ei, dar şi a altor produse alimentare, pot avea efecte negative asupra comportamentului consumatorilor.
Romania TV
14 mart. 2012, 19:56
Margarina ne face mai agresivi. Vezi ce alte alimente te pot transforma în pericol public

Margarina te poate face irascibil şi nu ar trebui să se regăsească în alimentaţia elevilor sau a deţinuţilor, potrivit unui studiu realizat la Universitatea din California.

În compoziţia margarinei se regăsesc grăsimile trans, obţinute prin încălzirea şi hidrogenarea grăsimilor nesaturate vegetale, care astfel se transformă în grăsimi solide. De exemplu, acidul oleic, mono-nesaturat, este transformat în acid elaidic, grăsime trans prezentă în margarină.

Cercetătorii din California au studiat 945 de persoane cu regimuri alimentare diferite şi au descoperit că aceia care consumă produse cu un nivel crescut de chimicale erau, în mod constant, mai agresivi decât ceilalţi. Participanţii la studiu au răspuns la întrebări privind istoria personală în ceea ce priveşte agresivitatea şi maniera în care rezolvă conflictele. De asemenea, ei au trebuit să îşi autoevalueze nerăbdarea şi iritabilitatea pe o scară a „agresivităţii manifestate”, judecând după evenimente recente, notează Daily Mail.

Rezultatele, structurate în funcţie de sexul, vârsta, nivelul de educaţie şi datele privind consumul de alcool şi tutun ale fiecărui participant, au arătat o legătură clară între un nivel ridicat al agresivităţii şi consumul de alimente care conţin chimicale.

„Concentraţia mai mare de grăsimi trans este asociată cu o agresivitate mai mare. De aceea, este rezonabil să recomandăm evitarea alimentelor cu grăsimi trans, al căror efect poate fi nociv nu numai pentru persoana care le consumă, ci şi pentru cei din jur”, a explicat dr. Beatrice Golomb, profesor la Universitatea din California.

Efectul chimicalelor din alimente, printre care şi grăsimile trans, pot altera starea sănătăţii consumatorilor, provocând creşterea nivelului de colesterol, rezistenţa la insulină, oxidare, inflamaţii şi probleme cardiace.

În afară de margarină, grăsimile trans se regăsesc în o mulţime de produse alimentare care se bucură de mare trecere în rândul consumatorilor, precum supele instant, produsele de la fast-food (unde cartofii şi alte alimente sunt prăjite parţial în ulei hidrogenat), semipreparatele, chips-urile, cerealele pentru micul dejun, batoanele energizante şi majoritatea sosurilor pentru topping.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Raluca Pastramă a dezvăluit că a slăbit 5 kilograme. Cum arată acum: „Mă laud singură”
Fanatik.ro
Andrei Vochin, analiză dură: „Craiova are două boli: începe prost meciurile și le termină fără benzină”. E vinovat Filipe Coelho?
Capital.ro
Surpriza din programul magazinelor de Sfânta Maria. Cum vor funcționa pe 15 august
Playtech.ro
Ce înseamnă de fapt „vedere la mare” când rezervi un hotel. Diferența dintre sea view și side sea view
Adevarul
Testul auto care a împărțit internetul. „Să le suspende permisele celor care au greșit!” Care este ordinea corectă de trecere
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Un oraş din România va rămâne 24 de ore fără apă! Seceta aduce o nouă situație de criză
iamsport.ro
Dezvăluiri uluitoare ale unui fost fotbalist din SuperLiga: ”Jucătorii nu erau plătiți de 3-4 luni și patronul a venit cu Bentley la club. Un coleg și-a pierdut mașina”
MediaFlux
Casa de Pensii, avertisment pentru pensionari. Ce se întâmplă cu cererile pentru recuperarea CASS
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat