O dietă plină de zahăr ne face să arătăm mai în vârstă

Wendy Powell, care are 40 de ani, nu este niciodată crezută atunci când îşi dezvăluie vârsta. Aspectul femeii nu se datorează unor diete sau vreunei operaţii estetice, ci eliminării zahărului din alimentaţie. Teoria ei pare să fie susţinută şi de ştiinţă, după ce cercetătorii de la o universitate din Olanda au descoperit o legătură între cantitatea de zahăr din sânge şi felul în care arată persoanele în vârstă.
Romania TV
05 apr. 2012, 17:25
O dietă plină de zahăr ne face să arătăm mai în vârstă

„Mă simt extraordinar când mă întâlnesc cu oameni pe care nu i-am mai văzut de mult şi aceştia îmi spun că arăt mai bine decât acum 20 de ani”, a declarat Wendy Powell, potrivit Daily Mail.

Femeia, antrenor personal şi mamă a doi copii din Truro (Cornwall), susţine că aspectul ei întinerit de datorează eliminării zahărului din alimentaţie. Ea susţine că a ales această varianta, în urmă cu 11 ani, pentru a se pregăti în meseria ei de antrenor personal, şi că după ce a constatat că o astfel de dietă îi îmbunătăţeşte mult aspectul fizic şi mai ales calitatea pielii, mai eficient decât orice alt produs cosmetic, a continuat-o.

Acum, descoperirile femeii sunt susţinute de ştiinţă. Cercetatorii de la Leiden University Medical Centre din Olanda şi Unilever din Marea Britanie au măsurat nivelul zahărului din sânge la 600 de bărbaţi şi femei cu vârste cuprinse între 50 şi 70 de ani şi au concluzionat că există o legătură directă între cantitatea de zahăr din sânge şi felul în care arată persoanele în vârstă.

În cadrul studiului, după efectuarea măsurătorilor, fotografii ale acelor oameni au fost prezentate în faţa unei comisii formate din 60 de persoane. S-a constatat astfel că persoanele cu un nivel al zahărului crescut erau catalogate ca fiind mai bătrâne decât celelalte. Astfel, o creştere a nivelului zahărului din sânge cu 1 mm/l adăuga la vârsta persoanei respective încă 5 luni.

„Am luat în calcul şi alţi factori, cum ar fi faptul că persoanele respective erau fumătoare sau nefumătoare, şi totuşi efectele erau clare: cu cât era mai mare nivelul de glucoză în sânge cu atât persoanele respective arătau mai în vârstă. Cei care păreau mai în vârstă erau chiar diabeticii. Din cauza afecţiunii, aceştia se confruntau cu un nivel crescut al glucozei pe perioade îndelungate”, a declarat David Gunn, unul dintre membrii echipei de cercetare.

La aceeaşi concluzie au ajuns şi expertii în dermatologie. O dietă cu un consum ridicat de zahăr este un dezastru pentru piele. „Nu are niciun sens să cheltui mulţi bani pe creme scumpe dacă ai o dietă bogată în zaharuri. Poţi să-ţi protejezi şi să-ţi hidratezi pielea cu ajutorul cremelor, dar trebuie să hrăneşti şi să stimulezi creşterea celulelor sănătoase şi din interior, iar zahărul nu face altceva decât să împiedice asta”, susţine Aamer Khan, specialist în dermatologie cosmetică.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Darius de la Mireasa a spus adevărul despre împăcarea cu Alexandru. Ce s-a întâmplat, de fapt, între cei doi 
Fanatik.ro
Marius Șumudică, verdict necruțător înainte de U Craiova – KuPS: „E dezastru dacă nu te califici!!”
Capital.ro
România pierde aproximativ 680 MW după oprirea reactorului 2 de la Cernavodă. Importurile de energie devin principala soluție pentru acoperirea deficitului
Playtech.ro
Ce trebuie schimbat la Cernavodă pentru ca reactoarele să nu mai depindă atât de mult de nivelul Dunării. Soluția indicată de directorul centralei
Adevarul
Trei dintre cele mai înfricoșătoare eclipse solare din istorie. Haosul care a izbucnit după întunecarea cerului și fenomenul care a oprit un război
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Un depozit de uleiuri și mase plastice din Lumina a fost cuprins de foc! În operațiunea de stingere au fost mobilizate echipaje din trei județe
iamsport.ro
Cum l-a numit Victor Becali pe Mircea Sandu, la 16 ani de când a fost acuzat de fostul șef al FRF că a distrus fotbalul românesc: ”Mai luai o căpățână!”
MediaFlux
Horoscop 13 august. Zi cu ghinion pentru unele zodii! Cine trebuie să fie atent la bani, certuri și decizii greșite
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat