Prime de Crăciun în bani, tichete cadou sau al 13-lea salariu de Sărbători. Reguli pentru acordarea acestor facilităţi pentru angajaţii din România

Mulți angajatori se gândesc să acorde prime de Crăciun, fie sub formă de bani în plus la salariu, fie vouchere de cumpărături sau vouchere de vacanţă pentru angajaţii lor în decembrie. 
Alina Costache
13 dec. 2022, 10:24
Prime de Crăciun în bani, tichete cadou sau al 13-lea salariu de Sărbători. Reguli pentru acordarea acestor facilităţi pentru angajaţii din România

Toţi angajaţii visează că vor primi prime de Crăciun în 2022. Cei mai mulţi angajaţi din România vor beneficia de tichete cadou de Crăciun.

„În cazul cadourilor în bani şi/sau în natură, inclusiv tichetele cadou, oferite de angajatori, veniturile sunt neimpozabile, în măsura în care valoarea acestora pentru fiecare persoană în parte, cu fiecare ocazie din cele de mai jos, nu depăşeşte 300 lei: (i) cadouri oferite angajaților, precum și cele oferite pentru copiii minori ai acestora, cu ocazia Paștelui, Crăciunului și a sărbătorilor similare ale altor culte religioase”, stabilește Codul fiscal.

Biletele de valoare se pot oferi doar pe suport electronic. Aici intră și tichetele cadou.

Citeşte şi: Prime de Crăciun 2022. Angajaţii la care a venit Moş Nicolae, iar acum Moş Crăciun la aduce cu 1300 de lei în plus la leafă

Nu doar că vorbim de impozit 0, în limita acestei sume, ci și de scutirea de contribuții, potrivit avocatnet.ro.

Sunt şi cazuri în care angajatorii preferăsă acorde prime de Crăciun sau de anul nou în bani, bonusuri în bani. În cazul primelor oferite cu ocazii speciale există şi un regim fiscal special. Dacă definim primele ca fiind niște sume de bani oferite în diverse contexte sau cu diverse scopuri, atunci cele oferite de Crăciun se încadrează în prevederile de mai sus. Astfel dacă suma oferită ca primă de Crăciun se încadrează în limita de 300 de lei, atunci beneficiază de un regim fiscal preferențial, adică banii sunt scutiţi de plata contribuţiilor. Dacă prima de Crăciun acordată unui angajat depăşeşte 300 lei, atunci se reţin taxa la fel ca în cazul unui salariu.

O altă formă de recompensarea a angajaţilor este al 13-lea salariu. În acest caz nu există scutiţi de taxe, căci  banii se taxează exact ca orice alt venit salarial. Pentru angajatori, din punct de vedere al impozitului pe profit, aceste cheltuieli se încadrează ca fiind deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal.

DailyBusiness
Siegfried Mureșan avertizează că blocajul politic din România riscă să aducă extrema dreaptă la putere
Spynews
Claudia Pătrășcanu, declarație emoționantă despre viața alături de băieții ei: „Copilăria lor ...”
Fanatik.ro
Gigi Nețoiu, amendat de instituția cu care și Gigi Becali a avut probleme. Ce au descoperit inspectorii la ferma de 6 milioane de euro
Capital.ro
Anii petrecuți în concediu pentru creșterea copilului contează la pensie? Ce prevede regimul acestei perioade
Playtech.ro
Greșeala pe care mulți proprietari de panouri fotovoltaice o fac toamna. Poate reduce producția de curent exact înainte de iarnă
Adevarul
Bagajul de mână, inclus în prețul biletului. Noile reguli care schimbă călătoriile cu avionul în UE
wowbiz.ro
Cine este Luca Niculescu, noul premier desemnat. De la jurnalism la diplomație și negocierile pentru aderarea României la OCDE
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Mihai și-a pierdut viața în Italia, după ce s-a izbit violent cu motocicleta de un zid
iamsport.ro
România - Suedia 0-1! Haosul continuă: încă un eșec pentru Hagi pe banca naționalei
MediaFlux
Horoscop 6 octombrie 2026. Ziua în care se poate schimba totul dintr-un singur telefon! Trei zodii au noroc la bani, iar altele primesc răspunsul pe care îl așteptau
stirilekanald.ro
Tren lovit de o dronă rusească, la granița cu Polonia. Oficialii străini trecuseră prin zonă cu doar câteva minute înainte