Schimbări de la 1 septembrie 2018. Cei mai afectaţi sunt proprietarii de maşini

Toamna vine cu schimbări pentru milioane de români. Între cei vizaţi de modificările care intră în vigoare de la 1 septembrie sunt şi proprietarii de maşini din România, dar şi opertorii economici. 
Romania TV
01 sept. 2018, 05:57
Schimbări de la 1 septembrie 2018. Cei mai afectaţi sunt proprietarii de maşini

TAXA AUTO 2018. Începând cu data de 1 septembrie, conducătorii auto nu vor mai putea solicita restituirea taxei de prima înmatriculare, timbrul de mediu, taxa specială pentru autovehicule sau taxa de poluare.

Termenul de 31 august a fost impus anul trecut, după ce România a fost condamnată la Curtea Europeană de Justiție. Instanța europeană a decis că statele Uniunii Europene au dreptul de a introduce taxe, dar că modul de implementare ales de autoritățile române a fost discriminatoriu, pentru că unii contribuabili erau obligați să plătească, în vreme ce alții nu.

 

Mașini care nu mai pot fi înmatriculate după data de 1 septembrie 2018

„În contextul intrării în vigoare a prevederilor Regulamentului UE, Nr. 1151/2017, al Comisiei, privind omologarea vehiculelor, vehiculele noi din categoriile M1, M2 şi N1 clasa I, omologate NEDC (categoria vehiculului se regăseşte la rubrica „ J „ din Cartea de identitate a vehiculului emisă de RAR) trebuie înmatriculate până la data de 31.08.2018. Din aceste considerente, deţinătorii unor astfel de autovehicule trebuie să se prezinte, fără programare, la sediul Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, din cadrul Instituţiei Prefectului, în a căror rază de competenţă îşi au domiciliul sau sediul (reşedinţa, în cazul persoanelor fizice cu domiciliul în străinătate), până la data de 30.08.2018, în vederea depunerii documentelor de înmatriculare”, a precizat Biroul de relații publice, de la Direcţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, pentru Libertatea.

 

 
Tot de la 1 septembrie 2018, firmele trebuie să aibă case de marcat cu jurnal electronic. 

Pentru reducerea evaziunii fiscale și asigurarea unui mediu concurențial corect pentru toți contribuabilii, Ministerul Finanțelor Publice a decis introducerea la nivel național a unui nou sistem de case de marcat.
Astfel,  în 24 mai a.c. a fost aprobată  Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 44/2018 potrivit căreia operatorii economici sunt obligaţi să se doteze cu aparate de marcat cu jurnal electronic, după cum urmează:
– până la 1 septembrie 2018, în cazul contribuabililor mari sau mijlocii;
– până la 1 noiembrie 2018, în cazul contribuabililor mici.

DailyBusiness
Siegfried Mureșan avertizează că blocajul politic din România riscă să aducă extrema dreaptă la putere
Spynews
Soacra Mirelei Vaida, declarații savuroase despre nora ei! Cum se înțelege concurenta de la Asia Express cu mama soțului
Fanatik.ro
Merita Ianis Hagi să fie huiduit de fanii României pe Arena Națională? Victor Pițurcă, Gigi Becali, Adrian Ilie și Horia Ivanovici, dezbatere în direct
Capital.ro
Cele mai bune țări în care să te retragi la pensie în 2026. Destinația de pe primul loc este o surpriză
Playtech.ro
Ce document prezinți la medic dacă ai noul buletin electronic. CNAS explică regula din octombrie
Adevarul
Bagajul de mână, inclus în prețul biletului. Noile reguli care schimbă călătoriile cu avionul în UE
wowbiz.ro
Cățelușul Valentinei este încă dispărut. Sora tinerei face apel la oameni pentru a-l găsi: „Înainte de…”
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Veste tragică în comunitatea medicală. S-a stins din viață doctorul Sorin Manu
iamsport.ro
Fostul finanțator din fotbalul românesc a măturat pe jos cu Hagi: ”Nu putem să nu-l bănuim că este un idiot!”
MediaFlux
Moment din viața lui Gigi Becali, filmat de paparazzi! Latifundiarul, discuții fostul său nepotul său preferat, Lucian Becali, la colț de stradă Foto și Video
stirilekanald.ro
Tren lovit de o dronă rusească, la granița cu Polonia. Oficialii străini trecuseră prin zonă cu doar câteva minute înainte