Slovenia renunţă definitiv la vaccinarea cu Johnson. Ministrul Sănătăţii anunţă că o tânără de 20 de ani a murit din cauza unei complicaţii induse de ser

Slovenia nu va mai folosi vaccinul Janssen împotriva COVID-19 produs de compania americană Johnson & Johnson după ce experţii au confirmat că decesul unei femei de 20 de ani, în septembrie, din cauza cheagurilor de sânge a avut legătură cu vaccinarea, a anunţat marţi ministrul sănătăţii, Janez Poklukar

01 dec. 2021, 08:56
Slovenia renunţă definitiv la vaccinarea cu Johnson. Ministrul Sănătăţii anunţă că o tânără de 20 de ani a murit din cauza unei complicaţii induse de ser

Slovenia a suspendat utilizarea vaccinului cu o singură doză Johnson & Johnson după decesul acestei femei, care a murit în urma unei hemoragii cerebrale şi a cheagurilor de sânge la câteva zile după ce a primit doza.

Un comitet de experţi a confirmat într-un raport că tânăra a decedat din cauza unei trombocitopeniei imune protrombotice, cauzată de distrugerea autoimună a trombocitelor, o complicaţie rară indusă de vaccin.

Suspendarea temporară a vaccinărilor cu (serul) Janssen, în vigoare în prezent, va deveni permanentă„, a declarat ministrul într-o conferinţă de presă după publicarea rezultatelor.

Citeşte şi Vaccinare obligatorie pentru toţi angajaţii din sectorul public, în Slovenia. Cine nu se conformează va fi dat afară în cinci zile

Vaccinările cu AstraZeneca, care utilizează aceeaşi tehnologie a „vectorului viral” ca şi Johnson & Johnson şi, de asemenea, considerat răspunzător pentru câteva cazuri rare de tromboză din cauza cheagurilor de sânge, vor fi „foarte probabil” abandonate, a spus Bojana Beovic, şeful grupului de specialişti care consiliază guvernul cu privire la vaccinări.

Acest deces a fost al doilea caz cunoscut în ţară după cel al soţiei unui diplomat sloven în misiune la Paris, decedată în mai după ce a primit o doză de Johnson & Johnson.

Citeşte şi Şoc în sport, a murit după un accident asemănător cu al lui Schumacher. Casca de protecţie i-ar fi salvat viaţa


loading...