Copiii care sar peste micul dejun riscă să nu consume cantităţile recomandate de nutrienţi esenţiali

Copiii care nu au obiceiul de a servi micul dejun în fiecare zi riscă să nu consume cantitățile recomandate de nutrienți esențiali pentru creșterea și dezvoltarea lor, conform unui studiu publicat joi de King's College London (KCL), informează joi agenția Xinhua.
Alina Costache
18 aug. 2017, 09:37
Copiii care sar peste micul dejun riscă să nu consume cantităţile recomandate de nutrienţi esenţiali

Studiul condus de oameni de știință de la KCL a analizat informații privind obiceiurile alimentare colectate în cadrul unui sondaj realizat anterior de la două grupuri de copii din Marea Britanie, unul de 802 copii cu vârste cuprinse între 4 și 10 ani și de altul format din 884 de copii cu vârste între 11 și 18 ani.

Conform acestei cercetări, micul dejun reprezintă consumul a peste 100 de calorii între orele 6:00 și 9:00 dimineața.

Echipa de oameni de știință a descoperit că micuții care luau micul dejun cu regularitate aveau un aport zilnic mai mare de nutrienți esențiali precum acid folic, fier, calciu și iod în comparație cu cei care săreau peste prima masă a zilei.

Spre exemplu, 31,5% dintre cei care nu luau micul dejun nu primeau nici măcar rația minimă de fier recomandată în Marea Britanie. Prin comparație, numai 4,4% dintre cei care serveau regulat prima masă a zilei nu atingeau acest deziderat.

De asemenea, în zilele în care luau micul dejun, copiii mici, cu vârste cuprinse între 4 și 10 ani, aveau niveluri mai mari de acid folic, vitamina C, calciu și iod în comparație cu zilele în care săreau peste prima masă, se mai arată în concluziile cercetării.

”Acest studiu oferă dovada că micul dejun este esențial pentru ca părinții să se asigure că micuții lor primesc substanțele nutritive de care au nevoie”, a subliniat autoarea principală a analizei, doctor Gerda Pot.

Studiul a fost publicat în ”British Journal of Nutrition”.

Citeşte şi Sari peste micul dejun? Iată ce se întâmplă în creier dacă o faci

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Taifunul Dolphin lovește Japonia! Sute de mii de oameni, evacuați, iar peste 500 de zboruri au fost anulate
Fanatik.ro
A fost penalty la Assad? Cristi Balaj, verdict nemilos pentru Universitatea Craiova. Exclusiv
Capital.ro
Prețuri carburanți luni, 10 august. Cât costă un litru de benzină și motorină la început de săptămână. Cele mai mici tarife din țară
Playtech.ro
Formează un număr mai mare de 508 mutând un singur băț. Testul care pare banal a devenit viral
Adevarul
Eclipsa de Soare din 12 august 2026, spectacol rar la apus. Adrian Șonka: „O imagine pe care poate nu o vezi niciodată în viață”
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
O nouă mișcare seismică s-a produs în România, astăzi! În ce zonă a fost înregistrată și ce spun specialiștii
iamsport.ro
Atac devastator la Cătălin Moroșanu: ”Eu mi-am făcut numele în ring, tu la TV, pe chiloțăreală! Nu te compari cu mine”
MediaFlux
Românii care pot primi a 13-a pensie, dar și o pensie minimă de 600 de euro. Care sunt condițiile și cine beneficiază
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat