Băuturile cu conţinut mare de zahăr afectează inima, femeile slabe sunt mai predispuse

Femeile care consumă băuturi cu mult zahăr zilnic pot creşte riscul de a face boli cardiovasculare, chiar dacă obiceiul acesta nu se traduce prin kilograme în plus, scrie myhealthnewsdaily.com.
Romania TV
14 nov. 2011, 18:53
Băuturile cu conţinut mare de zahăr afectează inima, femeile slabe sunt mai predispuse

Indiferent de forma sub care se găseşte – ceai dulce, suc, băuturi cu cofeină – femeile care consumă două sau mai multe astfel de delicatese în fiecare zi au un risc mai mare de a face infarct.
Şi studiile mai mari efectuate în trecut au descoperit o legătură între băuturile îndulcite şi bolile cardiovasculare.

Studiul a vizat 4.166 de persoane cu vârste cuprinse între 45 şi 84 de ani. S-a descoperit că femeile care consumă băuturi ce conţin îndulcitori artificiali au un nivel mare al trigliceridelor. Femeile care consumă una sau mai multe astfel de lichide zilnic prezintă un risc de patru ori mai mare de a dezvolta boli cardiovasculare. De asemenea, şi nivelul glicemiei era foarte crescut, semn că este posibil să dezvolte diabet ulterior.

Aceste băuturi influenţează negativ întreaga populaţie, chiar dacă acest lucru nu se reflectă în greutatea persoanelor care le consumă.

Zahărul din aceste bombe calorice influenţează organismul prin nivelul ridicat de zahăr sanguin. În primul rând, el ajunge imediat în sânge. Organismul pompează insulină, pentru a menţine normal nivelul glicemiei. Dar, la un moment dat, rezervele de insulină se epuizează sau organismul nu o mai poate secreta, astfel că zahărul în exces rămâne în sânge.

Aceste fenomene pot afecta metabolismul prin diferite metode. Nivelurile mari de zahăr din sânge cresc nivelul trigliceridelor, scad colesterolul bun şi forţează organismul să producă o moleculă mai mică de colesterol, denumit „colesterol rău”. Prea multe zaharuri în sânge cresc de asemenea gradul de inflamaţie.

Femeile sunt cele mai afectate, mai ales cele slabe. Ele au grăsime în jurul organelor, nu sub piele, care produce hormoni care le predispun la diabet, hipertensiune arterială şi creşterea nivelului trigliceridelor.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Meteorologii ANM au anunțat cum va fi vremea la început de toamnă. La ce temperaturi să ne așteptăm
Fanatik.ro
Cum poate încasa Universitatea Craiova 2,7 milioane de euro pe drepturile tv de la UEFA în funcție de rezultatele din play-off-ul Champions League
Capital.ro
Datoria publică pune o presiune tot mai mare pe bugetul României. Avertismentul lui Petrișor Peiu: A ajuns la 1194 de miliarde de lei
Playtech.ro
Ce să nu comanzi niciodată într-un restaurant turistic. Preparatele evitate de localnici şi bucătari
Adevarul
Vacanță în Delta Dunării, pe ape la niveluri record. Guvernatorul Florin Stăneață: „Se poate ajunge în orice punct de interes”
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
O nouă dronă a fost doborâtă pe teritoriul României. Ministrul Apărării a făcut anunțul
iamsport.ro
Gigi Becali i-a forțat plecarea antrenorului de la FCSB, iar rivalii au jubilat: ”Acum avem mai multe șanse!”
MediaFlux
Ce pensie primești dacă nu ai muncit nici măcar o zi în viața ta. Banii se acordă începând cu vârsta de 65 de ani
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat