STUDIU: Alimentele care îți prelungesc viața cu 10 ani. Tu le ai incluse în dieta ta?

Alimentele care îți prelungesc viața cu 10 ani. Trecerea de la o dietă dezechilibrată la una sănătoasă în preajma vârstei a doua îți poate crește speranța de viață cu peste un deceniu, susține un nou studiu. Cu cât faci mai multe schimbări în alimentație, cu atât mai mari sunt beneficiile pentru sănătate.
Alina Costache
18 ian. 2024, 09:27
STUDIU: Alimentele care îți prelungesc viața cu 10 ani. Tu le ai incluse în dieta ta?
Alimentele care îți prelungesc viața cu 10 ani

Alimentele care îți prelungesc viața cu 10 ani. Indiferent de vârsta pe care o ai, adoptarea unei diete sănătoase poate aduce beneficii importante pentru sănătate și poate crește speranța de viață. Modificarea alimentaței poate avea un impact pozitiv chiar și atunci când faci schimbări mai târziu în viață, potrivit unui studiu publicat în revista Nature Food.

Citește și: Super-alimentele: Cele mai bune fructe si legume pentru sanatatea ta, Top 5

Alimentele care îți prelungesc viața cu 10 ani

Persoanele în vârstă de 40 de ani care își schimbă dieta nesănătoasă cu una sănătoasă au toate șansele să-și prelungească viața cu 10 ani, susține studiul care a analizat impactul schimbărilor legate de stilul de viață asupra longevității. Mai exact, schimbarea alimentației a fost asociată cu o creștere a speranței de viață cu 10,8 ani în cazul femeilor și cu 10,4 ani în cazul bărbaților.

Dacă ai o dietă relativ nesănătoasă (adică incluzi din când în când și alimente nesănătoase, dar consumi și alimente benefice) și adopți o dietă sănătoasă de la vârsta de 40 de ani, speranța ta de viață crește cu 3,1 ani dacă ești femeie și cu 3,4 ani dacă ești bărbat.

Modificările în alimentație pot avea un impact pozitiv asupra sănătății la orice vârstă. O dietă sănătoasă poate prelungi viața chiar și atunci când este adoptată la vârsta de 70 de ani.

Cu cât modificarea alimentației este inițiată mai târziu, cu atât câștigurile privind speranța de viață scad, dar chiar și pentru cei care își schimbă dieta la vârsta de 70 de ani, câștigul în ani de viață este la aproximativ jumătate din cel observat la adulții în vârstă de 40 de ani”, notează autorii studiului.

Cu cât schimbările către o dietă sănătoasă sunt mai numeroase, cu atât câștigurile așteptate în speranța de viață sunt mai mari, au observat cercetătorii de la Universitatea din Bergen, Norvegia, și Universitatea din Glasgow, Scoția.

Cele mai benefice alimente sunt:

  • cereale integrale;
  • nuci;
  • fructe,
  • lapte și produse lactate;
  • legume;
  • leguminoase,
  • pește,
  • carne albă.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Raluca Pastramă a dezvăluit că a slăbit 5 kilograme. Cum arată acum: „Mă laud singură”
Fanatik.ro
Vin milioanele de euro! Câți bani garantați primeşte Universitatea Craiova de la UEFA dupǎ calificarea în grupe. Diferență uriaşǎ între Europa League și Conference League
Capital.ro
Surpriza din programul magazinelor de Sfânta Maria. Cum vor funcționa pe 15 august
Playtech.ro
Ce înseamnă de fapt „vedere la mare” când rezervi un hotel. Diferența dintre sea view și side sea view
Adevarul
Testul auto care a împărțit internetul. „Să le suspende permisele celor care au greșit!” Care este ordinea corectă de trecere
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Un oraş din România va rămâne 24 de ore fără apă! Seceta aduce o nouă situație de criză
iamsport.ro
Dezvăluiri uluitoare ale unui fost fotbalist din SuperLiga: ”Jucătorii nu erau plătiți de 3-4 luni și patronul a venit cu Bentley la club. Un coleg și-a pierdut mașina”
MediaFlux
Casa de Pensii, avertisment pentru pensionari. Ce se întâmplă cu cererile pentru recuperarea CASS
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat